bananer och sidenpyjamas.

Jag måste bara få säga att bananer är väldigt goda, en av min absoluta favoritfrukter. Just därför skall jag någon dag nu snart baka bananmuffins. Alla som hör det tycker att det låter äckligt, men det betyder ju bara mera muffinsar åt mig själv *hehe*
Jag skulle gärna ha ett eget bananträd så jag skulle kunna äta bananer dygnet runt, fast det skulle betyda att jag skulle bli väldigt rund, så kanske den iden inte var så bra, men jag har oxå hört att bananer innehåller bra med vitaminer och kalcium vilket sägs vara bra för flickor i min ålder!
När man tänker på själva frukten i sig så är den egentligen ganska praktisk, om man tänker att den e lång och smal och ryms bra in i en handväska, fast det är ju inte så trevligt då om man öppnar väskan och hittar en mosad banan heller. Men gult är förrästen oxå en väldigt fin färg.

Men nu kanske det är dags att skriva om nåt annat än bananer, för inte kan jag ju skriva ett helt blogginlägg som handlar om endast bananer heller! Nåt annat ja kan skriva om är att ja ha fått en ny sidenpyjamas ( shorts + linne) faktist väldigt behagligt att ha nu såhär på sommaren. Alla borde skaffa sig en sidenpyjamas för dom e väldigt bekväma å mjuka oxå *hehe*

Idag har jag förrästen gjort mat två gånger *stolt* till lunch blev det räkpanna med ris (mums) och till kvällsmat pasta med skinksås och rabarberpaj till äfterrätt *slickar mej om munnen* Och dessutom har ja printat ut ett recept på en citron och limepaj som jag tänker göra nån dag, idag hitta ja förrästen oxå ett recept på en chokladpaj som såg helt juvlig ut. Men kanske dags att sluta prata om mat och härliga pajer för ja blir bara snål på att gå till kexskåpet å hitta nå sötsaker åt mig att äta, men det är inte bra att gör det denna tiden på kvällen. Det har pappa sagt i alla fall.


nu ska jag avsluta detta inlägg innan det blir för långt, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: cecilia

bananer är inte goda blä

2008-07-05 @ 14:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0