finska, kallt och varmt :D

Jepp det är min dag i stora drag, kan ju alltid berätta litet närmare om det, så att du förstår lite bättre vad det handlar om :)

Idag var det marknad i kristinestad. Temperaturen var väl under 10 grader, men litet varmare när solen sken såklart xD
Vi skulle alltså sälja tvål och läppomada för vårat företag, jag och mari hade sista passet, alltså ända tills dom stängde marknaden. Det var mycket folk som kom fram och tittade och pratade fast dom köpt int alltid, de flesta var finnar å som kom fram så vi fick öva på vår finska riktigt mycket och vi blev väldigt duktiga på att säga "saippua", eftersom folk kom fram och frågade va vi sålde :D Måste erkänna att min finska inte är så bra och ja gjorde stora grammatiska fel men ändå lyckades ja göra mej förstådd och det va man ju tacksam för såklart :)
Kallt blev det ju när vi satt där å sålde, vi satt ju bara stilla och mina ben började skaka till sist av va det va kallt och ja frös om allting fast ja hade tjocka kläder och vantar :O nåjaa, dålig blodcirkulation när man sitter kanske *hehe*
och så kan ju alla lista ut att det blev varmt när ja kom hem in i värmen och satt och åt remmar som ja köpt på marknaden och så kollade jag å syrran på film :D


Dagens låt: sweet home alabama ( vet int vem som e artist, finns många som gjort parodier på låten )

Kommentarer
Postat av: Peter

Du fick ät de varm på remmar tå hör ja :D

( FYI så ere Lynyrd Skynyrd som sjonger Sweet Home Alabama ;) )

2008-10-04 @ 22:47:31
Postat av: Lenita

hehe, japp :D magen blev ju varm då i alla fall när den sku smält ner allt xD



ahaa tack gulle :)

2008-10-04 @ 22:54:34
URL: http://coolcat2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0