One good love

Jahapp, då var bremenresan över, känns himla sorligt när man var tvungen att far därifrån :(
Det var så varmt och härligt där, människorna var jätte trevliga och blev inte stressade på en fast man int va så bra på tyska :D Alltså jag vill tillbaka :D 20-25 grader minst, va de där när vi va där :D
Här är va vi gjord:

torsdag 16.04 :
steg upp klockan 5, och steg på bussen ca 05.55.
Sedan väntade en 3 h bussresa, med paus på abc för nå maat :D Sedan fick vi vänt hur länge som helst på att stig på planet, och man va sådär lagomt nervös, eftersom man aldrig flugit förr. Det gick nu hur som helst bra, fast ja fick väldigt ont i öronen och hade även lock för öronen resten av dan i princip. När vi kom till flygplatsen väntade Tyskarna på oss och sedan for vi till JugendHerberge, alltså ett riktigt bra ställe och billigt, frukost där va riktigt god :D
vi va på guidad rundtur ca 2 h, med en svensk guid, eller en tysk tant som kunde svenska ;D en stunds shopping hann vi med oxå, samt middag på en restaurang i schnoor :D
på kvällen var det tivoli, väldigt fint med mycket lampor och karuseller, for i två saker som gick riktigt hårt och ja blev riktigt snurrig :D Man somnade och sov riktigt djupt ;D

JugendHerberge ;)

Fredag 17.04:
Vi besökte tyskarnas skola, alexander-von-humboldt-schule-gymnasium. De va som två skolor i en, men gemensamt ca 2000 elever :O Men skolan va ju int i sådär jätte bra skick, ganska mycket klotter och utrustningen va ju inte heller så modern :P Men vi deltog på några lektioner och sen åt vi pasta ;D På eftermiddagen besökte vi Die Kunsthalle, och sen shoppade vi kanske, eller så for vi till JugendH. och duschade och gjorde oss i ordning för att far på barbecue med våra tyska vänner :D Vi satt utomhus runt en eld och pratade, drack och åt, jätte kul kväll :) Sent i säng blev det ;D

die Bremen Stadtmusikanten, från museet :)

Lördag 18.04:
Utflykt till bremenhaven :D vi for med tåg ca 1 h, från bremen centrum. Det va riktigt fint där, och allting stod i blom och det var varmt :D Vi gick ganska länge tills vi kom fram till destinationen, ett högt utkikstorn och sedan shopping i Mediteranium, ja hitta väldigt mycket att shoppa kan ja säga :D
När vi kom tillbaka till Bremen fortsatte vi att shoppa i alla coola affärer där, och ja hitta en rikitgt cool röd jacka :D
vi åt på en krog som hett Feldmann's, där beställd vi in varsin öl :D Och efter krogbesöket for vi på fest till en av våra tyska vänner, och där var det helt roligt oxå, :) spelade biljard med en av tyskarna, men ja förlorade :D Och sen spela ja fotbollsspel oxå, men ja förlorade nog i det oxå :D  Vääldigt sent i säng ;D

längst fram shoppingcentret, längre bak utkikstornet :D

Söndag 19.04:
Vi hade egentligen inget speciellt program denna dag, men vi satt nu ute i solen och försökte få nå färg och sen när det började kurra i våra magar, letade vi upp ett Mac Donalds och åt där :D sedan for vi tillbaka till JugendHerberge igen och gjord oss klara för att fara på krog och se på fotbollsmacth, det är ganska humoristiskt hur inne i fotboll alla tyskar är, det var bremen som spelade mot berlin, och så fort bremen fick nå mål eller nästan mål så skrek dom högt och klappade i händerna xD Int dom finlans hockeyfantaster som sitter framför tv:n hemma med e öl i handen och skriker för sig själv ;)
Jaanå efter att vi had vari där for vissa och åt, medans vissa for tillbaka till Jugend, det gjord jag förrästen och sov i nästan 4 h :D och sen blev de att packa och sen sov igen xD

Allting står i blom för fullt :)

Måndag 20.04
vi vaknade kvart före 5 och vi sku far 10 före 5 :D vi had råka ställt väckarklockan fel xD men vi gjord oss färdiga på två minuter och for ner till taxi med dom andra som int had försovt sig :D Så for vi iväg till flygplatsen, några av våra tyska vänner kom för att säg hejdå åt oss. Planet for halv 7, man va ganska trött, men ja hade trevligt sällskap på vägen hem i alla fall, och så va de kul att se på alla människor runt en som sov på nå underliga sätt :D
Vi kom väl fram runt halv 10 tror ja, finsk tid. Vi stannade på Abc och åt, och så sen for vi hem ca 3 h bussresa igen, fast ja sov typ hela vägen hem :D

Sammanfattning av resan: Underbar stad, Varmt, trevligt folk, roliga fester, beck's, billiga priser och jag skall absolut far dit nå mer :)