Diggiloo diggilej ;D

Jahapp gott folk. Då har det gått fyra dagar sedan jag senast uppdaterade min blogg. Orsaken till det är kanske att jag har haft så fullt upp att jag helt enkelt inte haft tid xD. Ni kanske vill veta då vad jag har gjort eftersom jag har varit så upptagen,
i fredags var jag till särkänniemi (steg upp 8 på morronen och kom hem 11 på kvällen, och var då helt enkelt för trött för att orka starta upp datorn och skriva något).


Kolla vad jag vann på särkänniemi :D Det var en såndär tävling när man e mellan 2 och 12 personer som skall rulla ner bollar i hål som e värda mellan 1 och 3 poäng, och när man får ner bollen i ett hål så rörde sig ens delfin framåt. Den vars delfin först kom i mål vann ett pris. Jag råkade vinna, fast ja hade en dålig start ;D


 I lördags var det Diggiloo som gällde. Jag steg väl upp runt halv 11 tiden och donade på med lite smått och gott, sedan for i iväg mot åminne runt halv 1, när vi kom fram gick vi till restaurangen och åt. Vattnet till maten var gratis, vilket gjorde mig förvånad eftersom det brukar kosta runt 1-2 euro på de flesta restauranger xD
Nåja men runt halv 3 började vi köa, vi stod i princip längst fram i kön, men det fanns några flickor där oxå som hade köat sen halv 1. Men vi köade i 3½ h och hela tiden fylldes kön upp med folk bakom oss och vi stod bara och njöt av att vara så långt fram. Sedan då de äntligen öppnade dörrarna och kontrollerade biljetterna så rusade vi in och lyckades sno åt oss platser på andra raden. Lite konstigt att vi inte fick på första raden kanske, men vi irrade omkring och visste inte var vi skulle sätta oss, så vi slog oss ner där då på andra raden nästan mitt framför scen. Jätte bra platser! tyvärr hade ja inte med mej nån kamera, men jag skall få bilder av en kompis sen och då skall jag ladda upp ett par av dem här! :)
Vi lyckades få tag i autografer av artisterna oxå (nästan alla ) :D jag fick autograf av Brolle, Jessica Andersson, Thomas (komiker), Mojje, Markoolio, Ola och Sara lövgren. Jag är dessutom extra stolt över att ja fick en kram av Brolle oxå :D Vi fick en skymt av honom bakom turnebussen och gick dit och frågade om vi kunde få varsin kram, och självfallet fick vi det, det var ett gäng lyckliga flickor i bilen på vägen hem kan jag säga ;D



Autografer av artisterna, bilden på Ola skulle väl egentligen ha kostat pengar eller nåt, men när ja räckte fram min lapp åt ola tyckte han att den var så full så han gav mig en signerad bild av honom istället. Jeijj :D


Mojje skrev på andra sidan av biljetten, han tyckte väl att det var för full på baksidan så ;D
Nu har jag lärt mej att jag skall ta med ett häfte eller något annat till nästa gång så att artisterna kan skriva sina autografer lite prydligare ;D



Detta blev ett onormalt långt inlägg, men ja hoppas att ni orkar läsa genom det i alla fall ;)
Tack för mej, och fortsätt gärna att kolla in min blogg ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0