Recept på Goda Tonfiskrullar!

Detta receptet är till för de som vill ha mat men inte orkar anstränga sig alltför mycket! Men sedan beroende på hur slö man är så kan det ju ta längre för vissa då ;)

Du behöver:

- Gurka
- Tomat
- Salladsblad
- Majs
- Tonfisk
- creme fraiche + kryddor
- Tortilla bröd


Här kommer steg för steg bilder + beskriving ;D


Skölj salladsbladen och lägg dem på torkning på ett vanligt hushållspapper.





Häll så mycket majs du ska ha i en skål och tina sedan i mikron!




Skär gurka och tomat i passligt små bitar. Häll dem i en tillräckligt stor salladsskål och tillsätt sedan majsen och salladsbladen som du rivit i mindre bitar. Sedan öppnar du en burk tonfisk och häller ur vattnet ur den i diskhon. Efter det blandar du den i resten av salladen ( om du har en katt kan du alltid ge lite tonfisk åt den )


Tom tonfiskburk                                                 Tonfisk till katten Zakke :)



Om du följer mina beskrivningar till punkt och pricka borde din sallad se ut såhär nu :



Bild av min sallad och min Creme Fraiche sås :D

Om du vill ha en riktigt god creme fraiche sås till så proportionerar du kryddorna enligt eget behag. Jag brukar använda mej av vitpeppar, paprikapulver, svartpeppar, vitlökspulver och salt! Det brukar bli riktigt gott :) Men det beror ju helt på tycke och smak hur mycket kryddor man vill ha!

Nu är det inte så mycket arbete kvar, det enda du behöver göra nu är att värma tortillabröden i mikron



Jag brukar använda mej av detta märke varje gång jag skall ha tortilla bröd. Detta kostar ca 1.70€ medan tex-mex kostar ca 2.50 €

När du värmt bröden så lägger du på så mycket fyllning du ska ha, då börjar det se ut ungefär såhär :




Och nu återstår bara det knepiga jobbet att vika ihop den utan att all fyllning faller ut igen, eller att brödet går sönder. Såhär vek jag min i alla fall :


Voila, om du nu har gjort allt jag skrivit här, så borde dina tonfiskrullar se ut såhär :D

Smaklig måltid ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0