otursdag eller turdag?

Ja idag har det egentligen inte hänt så mycket, förutom att jag har varit klantig som vanligt xD så nu vill ni säkert veta vad för klanterier jag har råkat ut för. Jo det började med att jag skulle skala potatis å då upptäckte jag att jag var tvungen att gå ner till "spindelkällaren" och hämta mera. Namnet kommer av att det är proppfullt med spindlar där och jätte äckligt, men det var ingen annan hemma som kunde gå ner dit så jag var tvungen att göra det själv, usch hemskt. Ni som inte är rädda för spindlar skrattar väl nu, men ja tror nog att ni inte skulle tycka om att det kröp omkring spindlar i erat hår  heller.. Djur med mer än 4 ben är äckliga, det har jag alltid sagt XD jag klarade mig i alla fall med livet i behåll upp tillbaka till köket och sedan började jag skala potatis och då hände det såklart, jag skalade av lite skinn av fingret :P det blev inget stort sår men det blödde nog ganska kraftigt och det sved så in i norden bara det kom vatten i det :O men jag satte på plåster då på min skadade tumme och fortsatte att skala potatis. Fast sen då när jag skulle skära grönsaker, då var jag bara några millimeter från att skära mig i ett annat finger xD Det skulle ju ha varit typiskt om jag skulle ha skurit av mig fingret eller i alla fall fått ett djupt hack, för det var en ganska vass kniv. Det påminner mej förrästen om att jag nästan kapade av mig foten häromdagen, när jag tappade en gigantisk vass kniv i golvet endast nån cm från min fot. :S men ja hade ju tur då och kniven missade, tur för mer.
Men man kan säga att jag är en riktig klantskalle, ja skadar mej faktiskt ganska ofta, fast oftast gör det inte så ont xD Just det., vi åt min rabarberlotta idag och den blev helt god, här är en bild :



Men nu skall jag avsluta dett tursamma inlägg innan jag blir för deprimerad över min egen klumpighet XD

Dagens låt : thinking of you - Katy Perry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0