Hugachaka ;D

Idag känner jag mig duktig. Jag arbetat extremt länge med historiaprojektet om Nordamerikanska indianer. Har bara halva arbetet kvar nu xD men jag har ju alltid gjort något :D För tillfället är jag ganska insatt i indianer och deras kultur, men jag har inte läst hela boken ännu, men det är väldigt intressanta bilder i den, alltså på olika föremål som indianerna har tillverkat. Jag skrev just om schamaner och hur de botade sjuka, jag måste säga att det är riktigt intressant att läsa om. Det var faktist välidigt synd att europeerna fick indianerna att nästan försvinna, idag måste de leva i reservat å förr i tiden hade de hand om hela USA, tänk vad tiderna kan förändras. Men vissa tror ju att de får göra vad de vill utan konsekvenser. Tänk på all fantastisk indiankultur som vi aldrig får ta del av, faktiskt riktigt synd när man tänker på det.
Nåja, hela dethär inlägget kan faktist inte handla om indianer ;D
Så däför tänker jag nu avslöja receptet på ett gott mellanmål:
du tar ett äpple som börjar bli lite skumgummiaktigt, sedan skär du det i passligt stora bitar.
Efter det häller du naturell youghurt över alltihop och tillsist en halv tsk. socker högst upp, suuper mumsigt, :D och hälsosammare än kakor och godis ;D Inte för att jag brukar leva hälsosamt, men i alla fall ;)

blää, ja måste städa rummet nu på kvällen för att jag far till Peter imorron, och då kan ja inte städa när ja kommer hem från skolan. Jag gillar inte att städa mitt rum, så det blir nog bara en slarvstädning denna gång, då ja lyfter upp allt som ligger på golvet och lägger det på skrivbordet istället :D men ja tror nog att jag kommer bli mer intresserad av städning sen när jag flytta in till eget, men ja anser det inte vara så viktigt med städning just nu, och jag gissar att det förmodligen är ganska många där ute som håller med :D



dagens låt: when I'm gone - Simple plan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0