A walk to remember

Idag är det lördag, sitter här å har så äckligt tråkigt, å vad ja ska göra hela dan idag har ja ingen aning om..
Mamma, Pappa å syrran åkte till Vasa på shopping, men jag kunde inte följa med för jag har inga pengar.. :/
Skit när allt ska va så dyrt, pengarna tar ju slut för att man ska handla lite mat.. Ner med matpriserna förelsår jag!! Varför ska de va så dyrt i Finland, ja menar nog finns de ju andra välfärdsländer som har mycket billigare priser än vad vi har, jämför med tyskland bara! Sverige går väl inte riktigt att jämföra med, eftersom dom har kronor.. :P

Det regnar idag och jag känner mej deppad, min enda tröst är väl att ja får mumsa i mej båtgodis idag, hade som regel att ja inte skulle äta av det förrän idag och jag klarade det, men innan ja får mitt välförtjänta godis skall jag äta tonfiskrullar, som ja skall göra själv, eftersom det inte finns nån annan här som kan göra mat xD

Nå i alla fall var jag till affären idag och handlade litet, men jag var tvungen att gå under mitt paraply fast jag bara skulle gå ca 300 m, för det öser verkligen ner här :O Ser nu förrästen att min katt springer omkring där ute i regnet, borde kanske släppa in henne ;D Men i alla fall var det äckligt att gå till affären för överallt kröp det daggmaskar, alltså allvarligt, ja tycker inte att själva djuren är äckliga eller så, men det är obehagligt när hela vägen är full av dem och man inte vet var man skall sätta fötterna för att inte trampa på dem. Överallt såg man maskmos och en halv meter långa daggmaskar som försökte krypa över vägen, en fråga : Varför skall dom alltid över till andra sidan? Dom skulle ju kunna krypa under marken istället för ovanpå? :D dom blir ju ändå bara mos av bilar och människor som trampar på dem xD + att fiskmåsar och andra fåglar cirkulerar på och spanar in dem ;D Haha tur att man inte är en mask :D

NU skall jag ladda upp en bild på hur jag ser ut nu, här om dagen laddade jag ju upp en bild på mej år 2006 och här är en bild på mej från 2009 :

lite skum min, men jaa det är håret ni skall kolla på och inte minen, så ni ser, jag har pannlugg nu, och hela håret är så kort som det faktiskt syns på bilden ( jag tog nog bilder utan huva oxå, men dom blev fula)



Nu skall jag avsluta detta ganska långa blogginlägg och göra nåt annat vettigt istället :D

Dagens låt : Curley Sue - Takida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0