I'm not a girl, not yet a woman

Det stämmer fullständigt, jag känner mig inte som en flicka men ändå inte som en kvinna heller. Så vad jag är då är ett stort frågetecken :D Men jag är i alla fall säker på att jag inte är en man eller en apa. xD
Bra skoldag idag, 5 min eller nåt tog det att göra kursplaneringen, och sen hade vi inte något mer programm före på eftermiddagen när det var fotbollsmatch ettorna-tvåorna. Jag kollade inte hela matchen, men när ja gick ledde 2:orna i alla fall, jeijjj :D Go abi 10 ;D Japp gott folk, nästa läsår är jag en abi10 :D Längtar efter det, hoppas bara att jag klarar studenten känns nervöst nu :O i höst är det ju dags redan. Mina ben skakar och mitt hjärta slår snabbare, tänk så skulle man inte klara det :/

Idag skapade jag en ny bekantskap med en mörkhyad yngre man från Nigeria. Han kom cyklandes här i byn där jag bor och så började han prata med mej, jag svarade och sedan hade vi en fungerande konversation på engelska. Han ville att jag skulle bli hans kompis, för han sa att han inte hade några vänner. Så nu har jag en ny vän :D
Det är viktigt att man som god medborgare kan visa upp sin goda sida och inte vara negativt inställd till flyktingar och dylika personer, ja menar inte är det ju direkt deras fel att de inte kan vara kvar i sitt hemland, skyll på hela mänskligheten istället, det är vi tillsammans som får jorden till ett sjukt ställe att leva på. Tänk bara på allt våld, rasism och brott som begås, folk som krigar med varandra över en bit land, eller bara för att de har olika religioner. Jag tycker att det var okej att kriga förr i tiden, då visste man inte bättre. Men dagens kloka människor, som vi påstår oss vara, borde ju då kunna se att det är något fel med krigande. Det finns faktiskt bättre sätt att lösa konflikter på än att ta till vapen. Man är ju rädd för att leva i dagens samhälle om man skall vara uppriktig, människor utvecklar hela tiden nya farliga bomber, vapen och framförallt kärnvapen. Någon rik högt uppsatt gubbe nånstans sitter och trycker på en liten röd knapp, och sen är halva jorden bortsprängd :P Vakna människor, inse att våld inte löser några problem, försök vara en bättre människa och bry dig om dina medmänniskor istället för att döda dem!!


här är en bild av många muffinsar som tillsammans bildar ett hjärta, om ni läser blogginlägget förstår ni varför jag valde att ladda upp denna bild idag!

Dagens låt : Jaded - Takida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0