Living my life

Idag när jag satt och slötittade på tv såg jag en humoristisk reklam :D Det var från tv3 en såndär ensam mamma söker reklam, och då var det en mamma med 3 barn som presenterade sig och berättade vilken sorts karl hon letade efter och såhär sa hon : en stor och redig, knasig karl med en fläskfile mellan benen xD Jag skrattade ganska länge åt detdär uttrycket :D hur kan man våga säga så i tv, särskilt när hennes barn kan kolla på tv och se det XD Dom va nog ganska små, men hur förklarar hon vad " en fläskfile" mellan benen betyder? :D
 Haha egentligen behöver jag inte oroa mej för det, för det är ju inte mitt problem xD Hur som helst tycker jag att dagens tv reklamer är sjuka. Som dendär diskmaskinsreklamen där en liten pojke tvättar folks 3 hjulningar i diskmaskinen, och budskapet lyder " diskmaskinen som rymmer ovanligt mycket" och utanför huset stod massor med ungar på kö med sina cyklar och väntade på sin tur att tvätta cykeln i diskmaskinen :P Alltså om ungarna ser det, så kanske dom tror att de kan göra så på riktigt, de som tillverkar reklam borde kanske tänka efter lite innan de sänder ut vilket skräp som helst :P
Okej men nu skall jag inte vara så negativ, det är inte bra att vara negativ, man får ju bara huvudvärk xD
 Just nu håller jag på och läser en bok som heter slumdog millionaire, alla har ju hört talas om filmen och kanske sett den? men ja tror inte att så många har hört om boken? Jag läser den på engelska i alla fall och jag kan verkligen rekommendera att andra skall läsa den, för den är jätte bra och då har ja inte läst nå mer än typ 3-4 kapitel :D



Jag beslutade mig för att ladda upp en helt slumpmässigt utvald bild här, och det råkade bli ett gäng söta kycklingar. Det är en ny grej jag skall börja med i varje inlägg, att söka på nåt helt vanligt ord och spara en fin eller knasig bild och ladda upp här sedan :D Det är dags med variationer i bloggen tycker jag.
     Något annat jag skall börja med är veckans lista på olika saker, här kommer denna veckas lista :

Veckans :

Godis : M&M's med nötter ( men om man är allergisk mot nötter är det lika gott med såna utan nötter )
Artist : Takida
Färg : Blå
Låt : justify - The Rasmus
Bästa tv programm : greys anatomy
Mat : Tonfisksallad
Bok : slumdog millionaire



det var allt för denna gång, tack för att du läste min blogg och jag hoppas på att du kommer att göra det nån mer gång oxå :)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Reklamen för prylar och program kräver mer och mer för att få uppmärksamhet, fläskfile, haha!

2009-05-14 @ 20:53:39
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0