Vi kan gunga du och jag

Jag är en skrivande människa, så mycket kan jag erkänna. I mitt liv har jag skrivit ett flertal dikter, jag har skrivit en novell och så har jag börjat på med typ 20 olika böcker och historier. För ni vet ju att min högsta dröm är att bli författare. Att bli världsberömd är inte direkt målet, utan jag vill skriva saker, få utlopp för min kreativitet och sedan se folk som uppskattar det jag skriver. Jag vill helt enkelt underhålla folk, inte tjäna pengar och sitta i något stort hus med massa miljarder, med tjänare som passar upp mej och dyra märkeskläder! Nej! det är inget liv för mej, fast klart att det skulle vara kul att ha massa pengar, men om ja skulle va rik så skulle jag faktiskt köpa mycket skor. Jag har en hemlig passion för skor, särskilt såna med klack, som jag säkert har skrivit om här 100 gånger eller nåt xD Jaa men ni fattar principen, jag är ingen rik snobb och jag har inga fina vanor, men jag vill äga mycket skor :D
Jag måste erkänna att det är svårt att skriva en bok, man kommer typ två kapitel och sen orkar man inte mera, vad det beror på har jag ingen aning om. Kanske har jag inte hittat rätt ämne för mej att skriva om, eller så är jag inte menad att bli författarre. Egentligen vet jag inte vad meningen med mitt liv är xD Vad förväntas det av mig? Är det någon som vill att jag skall utvecklas till något speciellt, utbilda mig till nåt särskilt yrke? Jag förstår liksom inte vad jag skall göra här i livet, min uppgift har jag inte hittat ännu. Den som vet vad min uppgift är kan ju säga till. xD

Okej nu har jag suttit i djupa filosofiska tankar en stund, men kanske dags att skriva om nåt annat. Idag har jag faktiskt pluggat på psykologi, jag har skrivit snart 3 st A4 sidor med text på varje rad. Jag har svarat på eventuella provfrågor, så jag känner mej ganska duktig om jag får säga det själv. Det är inte alltid jag känner mig duktig, men hur skulle man kunna det i detta samhälle, där det finns så många som är mycket bättre än vad jag är. Nästan enda sättet att synas i samhället är om man har nån särskild talang, eller om man bara sådär annars är en humoristisk person. Men jag råkar inte va nåt av dem så jaa, man får väl fortsätta vara en undangömd person xD Ända tills någon hittar mej och för mej till något hemlig ställe där jag får veta min livsuppgift och meningen med livet.
Hmm.. ja undrar hur det skulle vara att skriva en science fiction roman :O Det kanske skulle vara något för mej, då får man ju helt leva rövare med sin fantasi :D Måste helt enkelt fortsätta fundera lite till, men jag tror att jag kan vara inne på rätt spår :)

Ja gott folk det blev ett ganska långt inlägg idag, men har man mycket på hjärtat så har man. Men jag tänker inte glömma att ladda upp en bild så här kommer en bild som jag gillar :


Imorron kommer jag skriva veckans lista, på denna veckas bästa och värsta saker/händelser

men här har ni dagens bästa låt i alla fall, så enjoy :)

For the sun - Amande Jenssen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0