Turistdagen och megastorageleråttor :D

Idag var det Närpes Gymnasiums första temadag för abisarna ;D Dagens tema var Turist, och jag måste säga att det inte var riktigt många som hade klätt ut sig, ca 14/50, största orsaken till detta var att nästan alla hade glömt bort denna temadag. Jag var då en av de som hade klätt ut sig och det var riktigt kul att hitta på kläder att ha på sig, men jag var kanske inte riktigt uppfinningsrik xD Men nästa temadag kanske jag kan komma på en bättre utstyrsel. Jag måste säga att det ändå var kul att gå till bussen och vänta där för chaufförerna i alla bilar glodde på mig som att jag var en alien eller nåt, men vem skulle inte glo på en galning som har en keps och solglasögon på sig samt shorts och en väska på hjul, när det är ca 5 grader varmt? :D Jag skulle i alla fall glo om jag såg en sån människa ;)
Idag körde jag bil i K-stad och imorgon skall jag köra upp :O Hoppas jag klarar det i alla fall, jag måste bara göra det! Jag behöver känna friheten att kunna ta mig överallt. Nog när man bor långt från centrum så.. :P

Ja nu till den andra delen av rubriken, nämnligen geleråttorna. Jo det är nämligen så att mamma har varit till bryssel och så kom hon hem igår och hade bl.a. med sig stora geleråttor åt oss barn i familjen (vi fick två var, en röd och en svart) här är en bild för att demonsterera hur stora de var :


min systers hand på bilden, bara som jämförelse ;D och här är en annan bild på min syster :


Bilden säger bara mer än 1000 ord helt enkelt ;D

men nu är det dags för mig att gå och sova, eller först skall jag läsa i en bok, nyaste Henning Mankell boken, Den orolige mannen, rekommenderar verkligen den. Och om nån letar efter nåt nytt spännande band så skall ni börja lyssna på Daughtry, som är ett väldigt bra band. Peter tycker förrästen att ni skall lyssna på bandet Mustasch!! :D

Morsning Korsning, nu skall en nervös Lenita gå och sova, Pusshej ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0