botnia grönsaker sommaren 2010

Eftersom jag nu har avslutat min karriär på botnia grönsaker, sista arbetsdagen var ju igår ^^ så skall jag skriva ett litet blogginlägg om arbetsplatsen.

Happenings:

- Räddade malin.M som satt fast med ena foppatofflan under en lastpall

- "guud vilken röd tomat", splasch --> tomatmos över hela malin.M :D

- Skrattat så att tårarna sprutat x-antal gånger

- Fått en lastpall på tån, så det började blöda ^^

- Fått tomatlådor på tån xD

- Lådmaskinen slutade fungera x-antal gånger, vilket resulterade i ett berg av söndriga lådor som vi satt i timtal och limmade ihop efter det :D Jag tror det tog lite över en vecka att få alla limmade ^^ Mest creds ska Malin. M ha, för hon limmade mest lådor :DD

- Sorterat bort prickiga tomater, jaa gott folk tomater kan vara prickiga ;)

- Hela tomatmaskinssaken började jävlas å det bara sprutade ut tomma lådor samt halvfulla lådor :DD Det tog ett tag att få det hela fixat ^^

- Det rullande bandet slutade fungera, vilket resulterade i att det blev dubbelt så mycket lyftande för alla. Är ganska säker på att det var mer än jag som hade ont i armarna den dagen ;D

- Fått blåmärken på ganska många olika ställen av kroppen ^^


Saker jag har lärt mig av att jobba på botnia:

- jag kommer aldrig mera att klaga över ett jobb (om det inte råkar vara värre än botnia då), den som inte har arbetat på botnia vet inte vad stress är ^^

- Det finns inte bara röda och gröna tomater, det finns gröda tomater oxå, haha :D Nä men seriöst, ibland visste man inte om man skulle klassa lådan som röd eller grön ^^ Det var Malin. K. som kom på det unika ordet gröda tomater, alltså en blandning av röda och gröna :D

- Tomater som ruttnar och börjar mögla, luktar väldigt äckligt^^

- Nödstopp är verkligen nödstopp, haha :D

- Musik är en räddare i nöden

- Lite milt våld fungerar oftast ;)

- Om man klottar lim på kläderna så går det inte bort i tvätten.

- Det gör ont att få varmt lim på huden :(

- Lite dansrörelser, allsång och roligt prat lättar alltid upp stämningen ( malin.k. kan ju känna sig träffad ;) )



Det var det, tack till alla medarbetare på botnia grönsaker, det har varit roligt, men samtidigt jobbigt och urtråkigt. Tur att man haft bra människor att umgås med på rasterna :))





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0