födelsedagsfest för Alisa och Jecka!:)

Igår var det dags för födelsedagsfest för Alisa och Jecka. Packade ner sovsäck, dricka och presenter och begav mig iväg till sundom med Mari och Jessica :) Mari och Jessica konstaterade att de inte blivit för gamla ännu, då de var tvugna att visa id när de skulle köpa nå drickbart på en affär ;) Jag å min sida kände mej gammal när jag inte behövde visa id på Alko :( :D


Väl framme blev vi bjudna på mat :D Tomater fyllda med tonfisk, nån rulle som ja int minns nå mera vad den hette, tzatsiki och sallad. Jaa bålen skall vi ju inte glömma heller :D Efterrätten bestod av kladdkaka och glass :)



Mitt bålglas :D Hade inte hunnit göra något namntag här ännu, men jag hade skrivit Lenita aka coolcat2 på den :D




Fräsch och god sallad :)



Bålen som jag inte riktigt fick på klart vad den innehöll, men jordgubbar och vin iaf ^^



Här ser ni vad vi fick för mat. Riktigt smaskigt var det :) kockarna hade gjort ett bra jobb ;)



Bubbligt rosevin, som jag hade inhandlat på alko. Men flaskan tog slut igår, vart försvann den egentligen? ;)



Kladdkaka och glass. Alisa är noga med att påpeka att den inte innehåller margarin eller smör. Och vädligt lite socker. Mest choklad och kakao bestod den av :D




Såhär smarrigt såg det ut när någon hade klottat vitt vin över sin kladdkaka :D



Mera bilder än så har jag inte, undrar varför?? :D Hur som helst så bestod kvällen av skratt, prat och bad i badtunna :) Det var riktigt varmt å skönt att sitta i badtunnan :D Första gången nånsin för min del så det var en spännande upplevelse ^^ Vi var uppe ganska länge, och mitt i allt när man kommer in i vardagsrummet sitter folk på golvet och har bildat en massage-cirkel, jag hade inte tålamod att sitta där och massera så länge, så jag satte mig på soffan och halvsov istället, haha :D
Senare kollade vissa film, medan vissa hade slocknat, haha :D Själv somnade jag ca 5 skulle jag tro, eller låg och halvsov fram tills dess ^^

Det var en riktigt rolig kväll, men det blev lite för mycket bål kanske ^^




Alisa blev jätteglad över sina presenter (jecka blev säkert glad oxå, men det märktes tydligare på alisa (vad nu det beror på då ;) haha )) Alisa har lovat att laga sushi åt alla som kommer och hälsar på henne i åbo sen när hon flyttar, bara fritt fram att peka ut vilken sushi man vill ha i sushirecept boken hon fick igår :D

Nu har jag slut på ord, see ya later ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0