I would die here without you

Idag har varit en ganska helvetisk dag på jobbet, eller en del av den iaf. Eftersom vissa är så mogna och lät mej göra allt jobb, för att försöka hämnas eller nåt. Men jag sjunker som sagt inte till eran nivå! Jag är vuxen och torr bakom öronen, ni snorvalpar kan dra nåt gammalt över er om ni tror att ni kan knäcka mej!!

Fick stöd av min mycket goda vän alisa, vi tog en tripp till Abc :)
Här är några bilder


Alisa köpte någon slags konstig geggablandning, god sa hon att den var iaf :D



Bilden säge allt, eller? :D



Jag hade könummer 33 :D



smaskiga pommes ;D



Denhär boken hade Alisa inhandlat idag. Jag funderade lite över vilken årtal den var ifrån, Eftersom deras tips på hur man minskar kalorier var att använda olika sorts knivar och använda fina tallrikar ^^ Sedan var det tips på en diet där man de första dagarna skulle äta 1 kg bananer och dricka kaffe ^^


Efter att jag ätit och Alisa druckit sin fruktgegga så gick vi och handlade. Jag köpte godis som jag skulle äta till filmen vi skulle kolla, samt mariekex och juice ^^ Alisa handlade riskakor, ost och nötter :D
En salig blandning, nu är det förresten nötter i min säng och ett russin hittade jag oxå ^^
Filmen vi tittade på handlade om en överviktig tonårsflicka, som blev misshandlad av sin mamma och som dessutom var gravid med sitt andra barn. Hennes pappa hade våldtagit henne, usch, riktigt hemsk film..
Och det värsta är att sådant förekommer i verkligheten oxå, lever i nutiden på 2000 talet eller som grott-människor för 10 000 år sedan? Jag tycker mer att det andra alternativet stämmer in på oss. Folk tror att krig och våld löser problem. Varför förstår ingen att det inte är sant? Varför kriga när man kan lösa saker på ett fredligt sätt? Och om man inte kan lösa saken på ett fredligt sätt borde man kanske sluta vara så envis, alla kan inte få allt att fungera till 100 % precis som de vill. Någon måste göra uppoffringar. Jag skulle hellre göra uppoffringar än starta ett krig och döda oskyldiga människor. Jag vet att jag inte är enda som tycker det.. ett mycket bra talesätt : Make love not war ;)


Peace out <3

Ps. Var snäll mot era medmänniskor :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

itt ha väl nar sakt att du ska måst sjonk ti våran nivå, men vi lekär iallafall itt att vi e vuxen, vi je så barnsli som vi je mena att vaa ...

2010-08-04 @ 00:35:37
Postat av: Anonym

snällt att kalla någon för snorvalp. det är väl lika omoget att skriva ut det på bloggen? De kan ju faktiskt läsa.

2010-08-04 @ 20:11:18
Postat av: Anonym

vatå torr bakom öron å vuxen? kallar du de vuxen tå du hånas lik mytchy tibak...?

2010-08-05 @ 12:50:08
Postat av: Toastmaster

Och på vilket sätt har ja hånat lika mycket tillbaka? Sen dendär gången när jag var arg och sa till om dedär i kurvon så ha ni bara hålli på och rada lådorna extra konstigt så att de säkert ska bli stressigt för mej, å va vad det för stil att lämna mig ensam där och lyfta allt själv? Det har jag iaf inte gjort mot någon annan. Så faktiskt anser jag mig vara vuxnare i någon mån. Klart att ja kan ha sämre dar oxå, men de e väl ganska förståeligt när ni håller på och jävlas hela tiden. Tror int ni att ja fattar när ni står där och hånflinar?

2010-08-05 @ 22:30:48
Postat av: Anonym

tycker inte du skall säga så mycket , alla har det svårare i början när man börjar så man behöver verkligen inte säga att någon är dålig sin första dag och inte kan någonting, och DU skall speciellt inte säga mycket alls ..



i`ve seen it i know it!

2010-08-07 @ 15:56:08
Postat av: Anonym

det verkar som om du tror att du är allt mycket bättre än andra.?

2010-08-09 @ 07:34:03
Postat av: Toastmaster

Nej, jag har aldrig sagt att jag är bättre än någon annan. Allt jag menar är att ni enligt mig betedde er barnsligt när ni höll på och radade lådorna sådär och sedan hånflinade, har du/ni någon förklaring på varför ni gjorde det? Jag tycker att det är onödigt att hålla på så, bara onödig tid går åt till det. Det är en arbetsplats, det nyttar ingenting till att vara osams och göra livet surt för varandra. Jag har ALDRIG sagt att jag är bättre än nån annan, varför skulle jag säga det?

2010-08-09 @ 08:11:53
Postat av: Anonym

je tu cool?

2010-08-09 @ 16:29:35
Postat av: Toastmaster

Inte är det något jag säger om mig själv direkt..

2010-08-09 @ 22:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0