Kräftskiva ^^

Igår blev det att ta sitt pick och pack och sticka till sundom på kräftskiva/avskedsfest. Nog för att de flesta av oss inte var så särskilt förtjusta i de små röda krabaterna, jobbigt att man skall sitta och jobba så hårt för så lite föda, haha :D Jag åt en halv ungefär vilket många andra också gjorde, någon tog väl två stycken, men det var bara två av oss som tyckte om kräftor och orkade jobba hårt för födan och äta flera ^^ Resten av oss mumsade glatt i oss räksmörgåsar, kex med creme bonjour, nötter godis och chips istället :D Kvällen bjöd på minnen, goda skratt och trevligt sällskap, sedan åkte vissa till krogen och vissa till fagerö. ^^
Vi började krogrundan på El gringo i Vasa, där man får en cider för endast 2.50€ mot uppvisande av studiekort ^^ Därefter styrde vi kosan mott Ollis. Vi var värsta patyqueens, denna gång blev det dock ingen dans på bordet, men däremot dansade vi nästan hela kvällen på scenen ;) Ibland var det bara jag, Alisa och Jecka där. Man glömde liksom bort att man var på scenen och bara lät kroppen röra sig i takt till musiken. Det var svettigt och varmt, men jag hade jättekul :) Såklart att man ibland var medveten om att folk faktiskt kollade på en, men vem bryr sig? Man måste ju få släppa loss ordentligt ;)
När krogen stängde blev allt skumt och konstigt i en timme ungefär, vi satt utanför macdonalds men beslöt oss till slut för att åka hem. Så mycket skrattande och skumma saker har vi inte varit med om på länge. Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig där ett tag ^^ Bara ett enda mörkt moln på min ljusa himmel den kvällen, men vad kan man göra åt det då?


Här kommer lite bilder från kräftskivan/avskedsfesten som alltså agerade som förfest ;D :




"Hello look at me, I'm a cute little red animal, Please don't eat me. I have eyes you know" :D




En halv räksmörgås :) De var riktigt goda :)




Gurka och äpple :D



Brie ost och Creme Bonjour ^^



Batongbitar :D



Skinkpaj :)



Bååål, som jag inte riktigt vet vad den innehöll :D Men god var den :)




Getingarna hade lite kul med räkor hela kvällen :D ;)




Krusbär ^^




Jag satt och målade naglarna på festen eftersom jag inte hade tid att göra det innan ja åkte hemifrån, ^^ Är man bra på att planera sin tid så är man ;)




Gissa vem som drack vin ;)


Framför mina varmaste tack till kvällens värd Milla samt resten av gänget som närvarade på festen! Tack för en rolig kväll och trevligt sällskap:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0