allt och lite till

Idag har jag och syrran varit och skrinnat på isen. Lite skraj var man ju allt, eftersom man inte visste om isen skulle hålla eller inte (vi var alltså på sjön) ^^ Men pappa försäkrade om att den absolut håller, att den blivit så tjock att de inte längre går att lägga ut fiskenät var det tydligen någon som hade sagt. Vi skrinnade en stund och jag kom fram till att mina fötter inte är gjorda för skrinnskor, jag fick så ont i ena foten att ja trodde ja skulle dö.. Jag tänker aldrig mera skrinna!!! Vem har egentligen kommit på att man ska skrinna? Kanske nån med smala fötter som inte får ont i fötterna av att skrinna.. Gaaaah.. de e väl inge kul att motionera om de gör ont heller.. skidning är mycket roligare ^^

Efter skridskoturen på sjön åkte vi hem till Farmor och satt och kollade skidskytte. och jag fattar inte vem som har kommit på att man skall kombinera skytte och skidning?? Först ska man skida så att man blir trött och sen ska man lägga sig ner och försöka träffa, detta samtidigt som att du är trött och därefter ta dig upp från en liggande ställning och fortsätta skida. Och sen när de väl kommer i mål är de så slut att de lägger sig ner på marken och dör ^^ alltså det är en onödig sport om nån frågar mig, vad hände med klassisk skidning? eller klassiskt skytte? Nuförtiden har de också börjat med att man först skall hoppa backhoppning och sedan skida en viss sträcka, alltså man kombinerar flygning och skidande.. hmm ^^ vad hände med den klassiska backhoppningen egentligen?? ^^ Förrästen förstår ja inte hur de kan kallas sport, man står ju bara där på skidorna och flyger nerför en stor backe.. hmm jättetungt alltså XD

Efteråt åkte vi hem igen och jag har pluggat lite tyska, men motivationen inbefann sig inte riktigt så jag kunde inte riktigt koncentrera mej :P Varför ska de va så svårt? Just nu vill ja hoppa av skolan och bosätta mig i parken^^

Men nu orkar ja inte skriva mera, så ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men det finns ju nog vanlig skidning å backhoppning också...!?

2010-12-08 @ 16:09:42
Postat av: Lenita

jo det vet jag väl, men min poäng är att ja inte fattar varför man har kombinerat dessa två i samma idrotssgren !

2010-12-08 @ 23:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0