Dag 01

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Detta var en lista jag hittade i Tess´s blogg :D För varje dag så skriver man en ny sak av listan, i nummerordning. Så jag tänkte att jag skulle ta och testa detta, eftersom jag inte haft så mycke inspiration att skriva på sistone ^^ Så håll till godo:


Jag heter alltså Lenita Stortåg och kommer från Närpes ursprungligen, för er som inte vet är Närpes en liten stad placerat vid den finländska kusten ^^ Men denna höst flyttade jag till en egen lägenhet i Vasa, som är en lite större stad vid den finländska kusten. Orsaken till min flytt var att jag påbörjade min vidareutbildning vid Vasa Universitet, eller egentligen heter det Vaasan Yliopisto eftersom det är en mycket finskspråkig skola. Eller vi får inte säga skola, vi måste säga UNIVERSITET. Det är iaf vad lärarna/föreläsarna säger åt oss ^^
Jag läser då svenska som modersmål samt tyska vid Uni:t och planerar eventuellt att lägga in lite engelskakurser också.. Jag vet inte vad jag vill bli, men det får man väl se. Min lägenhet är 38,6 kvm stor och är riktigt passlig åt mej ^^ Och jaa jag är ju 19 år, fyller 20 nästa år :O Till min familj som bor hemma i närpes hör Mamma och Pappa, samt en yngre syster och en yngre bror, som by the way fyller på exakt samma dag som mig ^^ Humor eller ?? ^^
På fritiden gör jag egentligen ingenting, sitter mest i lägenheten och har tråkit, funderar på olika saker. Jag är nog en nervöspelle som alltid håller på och funderar ihjäl mig över olika saker. Ibland går jag ut på krogen tillsammans med mina kompisar, då slutar det alltid roligt ^^ Dagen efter är inte lika rolig, men de kostar ju att vara partyqueen ^^
Jag har en pojkvän som heter Christopher, och vi har inte hunnit varit tillsammans så länge ännu, men vi hinner nog, haha :D Jag tycker om honom iaf <3
Jag tycker förresten om att simma, men stör mej alltid på alla människor som tycker att de är förbaskat roligt att flyta omkring i bassängen och hindra "trafiken" XD
Hmm.. vad ska jag säga mera?? Kommer inte på något, och de flesta som läser min blogg känner ju ändå mig redan, så kanske jag inte behöver skriva mera om mig själv nu ^^
Men kastar in en bild på mig själv oxå :D




That's it, and I'll say nothing more, ha de bra alla!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0