Min jul

Julfirandet inleddes med frukost, därefter kollade jag, syrran och mamma på julkalendern på datorn. Det löste ju sig till slut ;D Nä men seriöst, årets kalender har varit riktigt bra :) Hotell gyllene knorren <3 ^^
Efter det gjorde jag inte så himla mycket, gick omkring och fotade olika julsaker, julmaten åt vi oxå, därefter dekorerade jag lite pepparkakor. kl 16 bunkrade sig familjen framför Kalle Anka, därefter kollade vi Kan du vissa johanna och jag kom på att det egentligen är ganska bra ( fast man sett det typ 10 ggr) ^^ Sedan bytte jag kanal och upptäckte att de sände sista avsnittet av den finlandssvenska julkalendern oxå, så då började vi kolla på det, hmm.. är min kommentar om det ^^ haha, orkar int ens gå in på detaljer XD sedan kom iaf farmor hit och vi började dela ut julklappar, när vi var mitt inne i julklappsutdelningen kom mormor och morfar oxå. När vi hade öppnat presenterna blev det julfika med julstjärnor och pepparkakor *mums*. Efter det har jag hållit mig på mitt rum och typ kollat ung&bortskämd samt konstaterat att julen inte är lika rolig som när man var liten. Då kunde man liksom sätta sig ner och leka med sina julklappar, men nu är man så stor att man bara får saker som man inte kan leka med XD Men jag satt iaf och tog bilder av mina julklappar så här är lite smakprov på vad jag fick :D :


Såhär såg alltså granen ut med alla klapparna under :))



Alla mina julklappar samlade i en hög ^^



Kramisspöken :)



Kramismus? och ost :D



Denhär söta fågeln med metallfötter fick jag av brorsan ^^



På bilden syns en mugg i storlek XL, en visp, en isskrapa till bilen samt en klocka som jag skall hänga upp på väggen i köket :)



2 svarta glas som jag fick av mia, längst ner i hörnet syns mina kramisar igen :D och i bakgrundet syns ordförklaringsspelet ALIAS ^^



Man har så kul med toffifee ;)




I ena hörnet bruno Banani Parfym *mums* och i andra syns lite av min Kenwoodmixersak :D Den har många funktioner så ja vet inte riktigt vad jag skall kalla den för ^^ mixersak tycker jag låter ganska bra XDD




Coola dödskalleljus som jag fått av mia :)




Om ni kollar noga så ser ni två nagellacksflaskor till vänster i bilden, och i fokus är halsbandet jag fick av mia :)




Coolt armband jag fick av syrran :))




2 nyckelringar ( jag samlar på nyckelringar, vilket är orsaken till att jag alltid får nyckelringar i julklapp eller när jag fyller) :D



Ännu en nyckelring, denhär är så cool att man kan väga saker med den ;)




choklad :))




Såhär fin var jag idag, min svarta glittriga klänning, mitt svarta blomhalsband, tomtemössa och armband :D




Ja det var den julaftonen, men jag har fortfarande 2 julklappar att inkassera :DD ;) och MIA om du läser dethär, tack ännu en gång för julklappen, du är verkligen expert på att köpa julklapp måste jag säga, jag plockade fram sak efter sak ur ditt roligt inslagna paket och jag tappade hakan över hur många saker du faktiskt köpt åt mej. Jag är supernöjd och du vet verkligen vad som passar mej, tack tjejjen ;)<3
Jag är nog nöjd över mina andra julklappar, men ja fick inte mina cd-skivor, för de hade klåpat sig från Megastore och inte skickt ut dem i tid, så jag blev utan skivor :( Men ja får dem sen iaf ^^


Nu är det nog godnatt, men ha en fortsatt trevlig jul allihopa :)) Hoppas alla fått äta god julmat och att ni fått massa schyssta julklappar :)) pusspuss ha de bra alla söta tometnissar där ute ;))<3<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack själv vännen <3 hoppas du har de rikti bra på åland nu å haft en fin jul :))

2011-01-03 @ 19:53:07
URL: http://johannaalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0