Rabarber

Idag har jag varit utomhus i 3 h och skördat och skärt rabarber i bitar. Sen när jag äntligen kom in i värmen blev det att stå och väga raberberna och frysa in dem. Men som lön för mödan bakade jag en rabarberpaj ;) Den blev riktigt god måste jag säga, här är receptet:

lägg så mycket rabarberbitar du vill ha i en glasform.
Strö socker enligt eget behag ovanpå.
Blanda 2 dl vetemjöl, 2 dl havreflingor och 1 dl socker i en skål.
Smält 150 gram margarin, blanda sedan med de torra ingredienserna.
Knåda ihop och tryck ut över rabarberna.
Ställ in ugnen på 200 grader och grädda pajen i ca 20 minuter :)
Servera med glass eller vaniljsås, *mums* :)










Världens godaste och enklaste recept måste jag säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0