Cykelutflykt :D

Igår beslöt jag och Alisa oss för att åka på cykelutflykt idag. Så hon letade sig hit runt två-tiden och då gjorde jag i ordning matsäcken som vi skulle ha med :D Jag gjorde en sallad som innehöll paprika, vindruvor, salladsblad, tomat och gurka, Alisa bara älskar sallad så jag var tvungen att göra en ;) Jag kokade oxå kaffe och när vi for hemifrån hade jag packat ner följande i min Nissanryggsäck(bra att göra reklam ;) ) :

- tuppewareburk med sallad
- Termos med 3 dl kaffe :D som by the way smakade alldeles underbart enligt Alisa ;)
- Burk med 90 pringles i ( det står på burken att de e 90st i) ^^
- en 100 grams pirkka chokladplatta :D
- Papperstallrikar
- Plastmuggar
- Bestick
- Björnbär ( dagens surprisemoment) som Alisa hade köpt på K-hallen, hon tycker om att gå omkring bland frukt och grönsaksplatsen efter som "de har så coola frukter" ;D

Efter att ha packat ner allt besteg vi våra ädla trotjänare (cyklar) och begav oss iväg på cykeltur :D Vi körde ganska långt och en del av vägen var väldigt stenig, det gjorde ont i rumpan att cykla där, haha :D Sen kom vi fram till Krosin, där vi avnjöt våran picknick ;D Vi gick runt "pölen" och satte oss på andra sidan på en stor sten. När vi hade börjat äta så började det såklart regna, men det duggade bara en smula så vi fortsatte att äta och innan vi visste ordet av det så hade det slutat regna. Lika nöjda och glada fortsatte vi vår picknick och vi började diskutera att vi skulle äta upp all picknickmat även fast det skulle börja åska,blixta och störtregna t.om. även om en av oss skulle bli träffad av blixten, så skulle den andra fortsätta äta ;)
Vi var ändå tvugna att ge oss till sist (då maten var slut) för det började regna hårt, och det var kallt, så då stoppade jag in min fot ( som jag för övrigt hade en plastpåse på för att skydda min tå mot regnet ^^) i foppatofflan och sedan begav vi oss hem i regnet. Kallt var det, men en klart minnesvärd dag :D Här är lite bilder ni kan avnjuta, för nu skall jag gå och fixa lite mat *tortillas, muums * ;)




En gammal tv-skärm låg och skräpade i naturen :O



Priiingles :)



Saaallllaaaaad :)




En smula mosad chokladplatta :D



Björnbär, dagens fråga: TYCKER BJÖRNAR OM BJÖRNBÄR???



min fot i en plastpåse, bara för att skydda dedär vita typ bandaget eller va det nu heter ^^


ENJOY!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0