hur få någon att vakna?

Idag satt jag och min kära syster och diskuterade vilka effektiva sätt man kan få folk att stiga upp på. Med folk menar vi särskilt sådana som min bror som tycker om att sova åtminstone till kl 14.00 på eftermiddagen ^^ Här är en lista på några saker vi tyckte skulle passa bra, ni kan ju använda något av dem ifall ni tyckte det lät bra, men glöm inte var ni läste tipset ;)

Lista över sätt att få folk att vakna på:

- Lägg isbitar innanför pyjamasen på personen

- Häll kallt vatten på personen

- Installera något som gör så att personen får elektriska stötar om han/hon inte stiger upp i rätt tid

- Kasta kokosbollar på personen

- Kasta en paj i ansiktet på personen

- Installera en såndär sak som rullar ihop täcket, ni vet som de har på kalle anka ( det avsnittet de allitd visar på julen, när de åker på semester i bergen)

- Peta på personen med en lång pinne

- Häll någon slags juice över personen

- Häll avsvalnat kaffe över personen ( varmt kaffe skulle kunna orsaka skador) ^^

- Spela en låt som personen hatar, om och om och om igen ( Detta sättet är ett av de mer effektiva ;) )



Ja det var hela listan, det kan hända att jag glömt något, men tycker i alla fall att jag fick med de bästa förslagen ;) Lycka till med att väcka sovande människor nu!!! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0