Min och Alisas sushidag :D

Idag har jag och Alisa gjort något riktigt spännande. Vi lagade och smakade sushi för första gången i våra liv :D Vi bestämde oss redan igår att jag skulle komma till henne idag och laga sushi, eftersom vi hittade ett sushi-kit på K-hallen ^^
Vi började med att koka riset, och vi fick nästan en hjärtinfarkt när det inte kom något vatten ur kranen, hur skall man kunna ha fuktiga fingrar och rulla ihop allt om man inte har vatten?? ^^ Hursomhelst så kom det tillbaka efter en stund och lättnaden var stor för Alisa som absolut ville tvätta händerna :D
När riset var klart och vi hade hackat gurkan och laxen i bitar så blev det att placera ut riset på "sjögräset" :D


Mumsmums :D



Sushirulle :)



Och tadaaa sushibitar :D ;D Dom smaka faktiskt bättre än vad man trodde att de skulle göra!! :)



Denhär Wasabi såsen var äcklig och salt, därför tog vi till en annan plan:



Vi doppade sushi i Tzatsiki istället ;) Det kan användas till allt :D Och Alisa tipsar om att det är jättelätt att laga själv oxå ^^



Pinnar, alltså fattar ni hur svårt det är att äta med pinnar?? :D




ser ganska missanpassat ut när man skall försöka äta med pinnar xD Vi tröttnade ganska snabbt och började äta med händerna istället, mycket enklare än att försöka få i sig maten med ett par pinnar ^^ Fattar inte hur folk borta i Kina och Japan kan äta med pinnar redan vid 3-4 års ålder ^^



Till efterrätt blev det Alisas supersnabba och enkla Lingonpaj :D som ätes med Glass från Lidl ;)


Ja en riktigt rolig sushiupplevelse, sjögräset smakade inte så illa som vi trodde att det skulle göra :D Så det är nog bara positiva feelings :) Efter sushin satte vi oss i soffan och kollade på supersize vs. Superskinny på youtube :D Haha, bra alltså ^^

Och nu måste jag sluta skriva för jag ska snart på kalas, byebye folket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0