Jepp!

Jag är så slö med skrivandet nuförtiden, jag undrar vad det beror på xD Som vanligt har jag bara läst och läst och idag hade jag matteskrivning oxå, fick just veta ikväll att ja har missuppfattat en uppgift totalt alltså 0 poäng, så för att de ska finnas nån chans nu att ja får L måst ja ha alla andra 9 uppgifter 100 % rätt, vilket jag inte har xD Så där rök mitt L, får hoppas på ett E då istället xD Bara två prov kvar nu och så slipper man detta pluggande sen, tyska och psykologi.. På tal om psykologi så läste jag nåt ganska chockerande idag i psykologiboken. Det stod nämligen att i finland så tog homosexualitet bort ur lagen för brottslighet först på 1970 talet, de e ju sjukt :O Tänk att människan inte kan få vara som hon är, utan att det till och med en gång i tiden fanns lagar som gjorde det brottsligt att va homosexuell, jag menar inte kan man väl göra nåt åt om man är det? Alla människor är unika och alla har rätt att vara sig själva, även om det betyder att man tycker om någon av samma kön... Jag blir så chockad alla dagar när jag läser om folk som blir nedryckta pg.a ras, hudfärg, kön och sexuell läggning.. Det var ju tal om nån minister eller nåt oxå som fick sparken så fort de fick reda på att hon var tillsammans med en kvinna, ja menar kom igen vi lever på 2000 talet nu, man kan väl inte vara så jävla gammalmodig heller, ursäkta att jag svär men jag blir bara så arg..

Men nu ska jag avsluta detta inlägg och kika lite på greys anatomy, ha de bra och stå på er alla som hör till någon minoritet!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0