kryssningserkännanden del 2

Efter en ganska sömnlös natt var det frukost klockan 9 som stod på schemat. Det var ganska fullt i matsalen så jag och syrran satt vid ett eget bord mellan en massa finnar xD Frukosten var riktigt god, man fick till och med ta tårta om man ville ha och champagne ^^ fast jag tog inget av det, men en chokladmuffins var jag tvungen att ta i alla fall xD Efter frukosten gick vi en stund till hytten och sedan shoppade jag bort alla mina pengar i seashoppen och taxfree^^ Jag köpte ett par örhängen, en ring, två nyckelringar, nagellack, ögonskugga, en massa godis och lite alkoholhaltiga drycker, hihi xD
Sedan gick vi till mammas och pappas hytt för att ha lite kvalitetstid tillsammans med dem. De bodde i en lite lyxigare hytt med fönster och dubbelsäng och mera utrymme samt en minibar. Jag och mamma delade på en liten flaska champagne, vi fick varsitt glas :D


riktiga champagneglas fanns det i hytten oxå, eller riktiga och riktiga de var i plast xD Men det var faktsikt riktigt gott :) Och medan vi satt där i hytten körde en stor båt förbi riktigt nära fönstret, jag tog några bilder med min telefon av den genom fönstret :


framdelen



Bakdelen xD Stockholm kan ses i bakgrunden ^^

Vi anlände till stockholm ca klockan 13, fast vi borde ha anlänt redan klockan 8 eller någonting. Men det hade tydligen varit strul med flera båtar som fastnat i isen så våran hade varit tvungen att köra extremt långsamt så att vi inte skulle fastna, turligtvis fastnade vi inte :) Vi blev bara försenade xD


En riktigt god chokladkaka som jag åt på båten :)




Godaste icke alkoholhaltiga drycken man kan få tag på båten ;)


Resten av tiden på båten spenderades med att spela lite på spelmaskiner, spela en omgång guitarhero, kolla på de två första american pie filmerna, sova, ha tråkigt och ha ännu mera tråkigt :P
Det var nog en av de mest långtråkiga kryssningarna jag varit på och det beror nog på att båten var 8 h försenad. Vi kom iland i Åbo ca 03:15 på lördagen, men enligt kryssningstidtabellen borde vi ha kommit iland 19:15 på fredagskvällen xD Vi fick alltså 8 h extra på båten då :P Rederiet försökte kompensera oss genom att bjuda på gratis middag till alla passagerare och de hade även ordnat så att man skulle få sova på båten och få gratis frukost på morgonen, men man var tvungen att gå av båten före klockan 8 då. Men vi orkade inte sova en natt till på båten så vi steg av så fort vi kom till hamnen. efter att först ha köat i 20 min för att gå av, det var varmt och svettigt och jag kände mig äcklig xD Det var skönt sen när man äntligen kom till bilen för att påbörja den långa resan hem, jag sov nästan hela vägen. Och sen när vi kom hem ca 06:30 blev det att gå och lägga sig direkt och sova några timmar :P

Ja för att summera denna kryssning så var den ganska tråkigt, men den skulle ha kunnat varit rolig om inte båten hade varit så sen :P Jag tror att jag inte tänker åka på nån ny kryssning på ett tag.. xD

Det var mina kryssningserkännanden, hoppas ni som läst har funnit något slags nöje att läsa dethär ;D
Nu har jag skrivit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0