Kryssningserkännanden del 1! :D

Torsdagen den 4.3. 2010 klockan 15.00 packades familjen in i bilen och färden ner mot åbo började. I bilen hände det inte så mycket spännande saker, men min uppmärksamhet var fäst vid en riktigt intressant och spännande bok "Echoes" skriven av Danielle Steel. Rekomenderar den verkligen den är bara helt enkelt gudomligt, utsökt bra :D
Väl framme i åbo blev det att vänta en stund innan vi fick parkera på den plats som är avsedd för kryssningsresenärer, en del svordomar och andra fula ord han uttryckas och en och annan bil smet förbi innan vi äntligen fick parkera. Väl på insidan fick vi köa hur länge som helst vid incheckningen och vi hade just blivit klara med incheckningen då det var 20 min kvar tills båten skulle avgå ( enligt tidtabell). Vi letade oss ombord på båten och dumpade våra rullväskor i hytterna ( vi hade två stycken). Sedan begav vi oss till matsalen för att äta lite kvällsmat och som vanligt lassades stora portioner åt sig och så gott som ingen åt tallriken ren xD Till maten avnjöt jag och mamma lite vin, vi hade en hel flaska till vårt förfogande xD Efterrätten var ju såklart det som var godast på hela kvällen, men den blodiga biffen jag åt är nog ett stor plus på min lista, en mer utsökt biff har jag aldrig ätit.
Efter maten begav vi oss iväg till hytterna för att vila, för när det är buffe och man får äta så mycket man orkar, slutar det alltid med att man går från hytten med uppsvälld och mätt mage xD Så va även fallet denna gång ;D
Väl i hytten passade jag på att ta några egobilder, eftersom mina syskon var så tråkiga ^^


Jag med den alltid lika praktiska rosetten i håret ;D






Det var egobilderna det, finns nog mera men man kan inte vara så egoistisk att man laddar upp flera än såhär ;)
Efter detta gick vi en sväng till taxfreebutiken för att inhandla lite godis att mumsa på senare på kvällen, även fast man fortfarande var så mätt att man inte ville äta något mer XD Vi spenderade sedan lite kvalitetstid med föräldrarna och vi kollade in seashoppen en sväng också. Jag hittade nyaste sunriseavenu skivan, popgasm, som endast kostade 8.90 euro, så jag var helt enkelt tvungen att köpa den ;D
Sedan drog sig småungarna tillbaka till hytten, mamma och pappa gick till det stora dansstället, medan jag själv gick till moonlightdiscot xD Jag satt ensam i ett hörn för mig själv och drack en drink, sedan började jag frysa så jag gick till hytten och hämtade en tröja, efter det var jag "back on track" xD Jag beställde en drink till och slog mej sedan ner med två flickor som jag trodde talade finska, men de var faktiskt finlandssvenskar de oxå^^ Helt plötsligt hörde jag att de spelade en av mina favoritlåtar "sexy bitch" så jag drack upp det sista av drinken och begav mig mot den lilla plätten i discot som föreställde dansgolvet. Där dansade jag loss till den ena bra låten efter den andra och jag var överlycklig när de spelade "mikä boogie". Jag dansade för mig själv och kände mig nästan lite utanför när en pojke uppenbarade sig och ville dansa med mig. Vi dansade ganska länge och sedan ville han ha en drink och insisterade på att han skulle köpa en till mig oxå, vem kan tacka nej till gratisdrinkar? ^^ Vi satt ganska länge på ett ställe och pratade, han var en av de mest jobbiga personerna jag nånsin pratat med. Först och främst var han finne och fast jag sa att jag inte kunde finska så himla bra, fortsatte han ändå att babbla på finska. Så det blev mest till att man satt där och nickade och log lite sådär artigt. Dåligt minne verkade han ha oxå eftersom han frågade om svenska var mitt modersmål typ 4 gånger, men alkoholen kan ju förresten även ha påverkat hans minne xD Vi dansade en stund till och sedan skulle han ha en drink, jag avböjde denna gång eftersom jag vet vilka följder alkohol får på mig xD Haha :P Vi fortsatte prata och jag fick igen förklara för honom att jag inte är bra på finska och att svenska är mitt modersmål. Slutligen fick jag nog av honom och sa att jag var tvungen att gå och lägga mig. Jag lämnade honom där och försvann bort till hytten, där jag hade stora svårigheter med att sova eftersom min bror snarkade så högt xD Men någongång lyckades jag ändå glida in i sömnens famn ^^

Detta var del ett av min berättelse, nu skall jag gå ut på en promenad och sen senare ikväll kommer del två av min berättelse, det blir så långt om jag skall skriva allt i ett inlägg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0