Det blev en dag på stranden

Idag packade jag och Alisa ihop en massa saker och åkte till Vargberget. Vi började med Naturstig, vi klättrade, trevade och snubblade oss framåt längs stigen och Alisa lekte bergsklättrare uppför en brant stenvägg ;D. Åtminstone 2 ggr gick vi fel, alltså missade att följa de gula prickarna som fanns på träden för att leda oss rätt, då blev det att gå tillbaka och försöka spana efter gula prickar igen xD Haha :D vi gick oxå upp i ett litet utkikstorn, gissa vad vi såg, joo skog ^^ Finns ju inte något annat här i Närpes xD Efter skogspromenaden bytte vi om till bikini och sedan bar det iväg mot stranden, eller vattenhålet som ligger där bredvid ^^ Vattnet var onaturligt varmt så vi vågade oss på att simma, hela 3 ggr var jag ner i vattnet och simmade omkring :) Stolt!!, 20:e maj och första simturen utomhus för i år :D
Vi solade, badade och Alisa underhöll oxå sin hund som tyckte att det var jätte roligt att springa ner i vattnet och hämta en pinne som Alisa kastade dit ^^ Jaa och vi tappade bort hunden ett tag oxå, men sedan när Alisa gick och letade så kom hunden springandes och viftade på svansen :D Här kommer lite bilder från idag :D



Alla normala salladsälskande människor tar såklart med sig sallad när de åker till stranden :D



Normala människor tar oxå med sig en burk vispgrädde till stranden ;D



Normala människor tar oxå med sig "fot"paj ( internt skämt) att lägga grädden på :D Men som ni ser på bilden missade jag lite när jag skulle lägga på grädden så den hamnade på sidan istället :D



Normala människor tar bild av sin nästan uppätna smörgås för att bevisa för andra att de faktiskt åt en smörgås när de var på stranden ;D




Min vattenflaska, eller åtminstone en del av den ;D




här är vattenhålet vi simmade i, som ni nästan kan se så är det inget stort vattenhål xD



Sand + vattenhål + stenhop :D



Normala människor dricker kaffe ur plastchampageglas ;D



Normala människor förvarar mjölk i pepsiflaskor när de åker till stranden ;) Man tager vad man haver ;)



Strandkasse med solotidning i :D



Jag och Alisa ;D



Jag och Alisa igen ;D Men nu iförda solglasögon, mina solglasögon :D



Strandpose ala' Alisa ;D



strandpose ala'Lenita, kolla speciellt in ansiktet så fattar ni :D



Alisas bakdel ville oxå vara med på bild :D


Japp, det var det gott folk, är just nu ganska trött och slut efter en heldag utomhus :D Så nu ska jag avsluta detta inlägg och spendera min dyrbara tid på att göra nåt annat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0