Livets små glädjeämnen!

Idag när jag var på väg hem från stan såg jag en mörkyhad man som gick med kryckor och såg ut att ha allmänt svårt att gå. Men ändå var han väldigt munter han såg glad ut och visslade till och med, denna man är någon att ta exempel av. Att vara munter fast man egentligen har anledning till att vara butter och tvär, det är något som fler borde försöka med! Alla som klagar på allt, tänk iställe på allt bra som finns i denna världen. Ta vara på alla små glädjeämnen i livet, livet blir så mycket lättare då.
Jag såg två tanter som matade fåglarna med brödbitar, de såg ut att ha det riktigt trevligt och fåglarna blev förstås glada över brödbitarna. Man behöver inte göra så stora saker för att bli glad, det räcker med en promenad tillsammans med en god vän, lite god mat, ett leende och vänliga ord. Om vi alla säger snälla saker åt andra istället för elaka så får vi strax en bättre plats att bo på! Ta hand om era medmänniskor! :)



Ps. Jag såg lillamy idag som stod och spelade på en spelautomat i mataffären :DD

Kommentarer
Postat av: LM

bra skriva :)

2010-11-05 @ 14:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0