money money, in a rich mans world

Ja tänk om man skulle få va rik, så att man kunde köpa precis vad man ville. Behövde man nya kläder så skulle man bara kunna köpa vad som helst och man skulle inte vara tvungen att bry sig om priset och kolla alla affärer vad som e billigaste. Som studerande gäller det samma sak me mat, man får välja bort vissa lyxigheter och istället leva på euroshopper och pirkkaprodukter, okej de är inge fel med det, men det ser lite fattigt ut, haha XD Okej, hittills har jag levt ganska slösaktigt, vilket oxå syns på min ekonomi, men ja måste skärpa mej nu, man ska ju ha råd att handla juklappar oxå sen så. ^^
Men dock tänkte jag leva slösaktigt en dag till, som sagt så bakade ja en cheesecake igår, men den blev konstig och inte alls god, så idag tänkte jag baka en ny, enligt ett gammal beprövat recept som fungerar :D Men sen efter det är de slut med mina slösaktiga dagar, fast å andra sidan vill ja gärna ha dendär tröjan jag såg på H&M den skulle vara så varm och skön nu i dessa kalla tider, ja menar vem vill inte ha en tröjja med lite päls innuti? :D

Måste fundera lite, eventuellt går jag och handlar den idag, för ja tror verkligen att det är en bra investering inför den kommande vintern, ja menar de e ju liksom -5 grader redan XD

Hmm.. svårt dilemma, köpa eller att inte köpa? ^^

Kommentarer
Postat av: mia

haha du e no int slösakti du vännen :)

ja jobbar men trots det försvinner mina pengar..och jag bor hemma X) usch det kommer att skita sig med det här spara till nästa år grejen jag hade på gång.. tror jag måste slava i sommar så jag tjänar pengar och har råd med studielivet nästa år (;

2010-11-20 @ 10:25:54
URL: http://johannaalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0