mannen - ett mysterium

okey, let's face it, mannen är ett mysterium. Som kvinna fattar man sig absolut inte på honom. Vem är han, vad gör han? Vad tänker han på? Men jag hittade dock en intressant text när jag satt och bläddrade igenom en bok :"Vad mannen verkligen menar" så jag tänkte dela med mig av den texten här så att andra kvinnor får läsa och förundras!!

Det är en sak som bara killar fattar
Betyder: Det är omöjligt att ge en logisk förklaring till

Kan jag hjälpa till med middagen?
Betyder: Varför står den inte redan på bordet?

"Visst", "javisst, älskling" eller "ja, min älskling"
Betyder: Absolut ingenting. Det är en slags automatisk svarsreflex som kopplas på när hjärnan.. ja.. öh!

Det skulle ta för lång tid att förklara.
Betyder: Jag har inte en aning om hur det fungerar

Jag har börjar motionera på sistone.
Betyder: Batterierna i fjärrkontrollen är slut.

Vi kommer att komma försent.
Betyder: Nu har jag en ursäkt för att köra som en vettvilling

Ta det lite lugnt älskling, du arbetar för hårt.
Betyder: Jag kan inte höra matchen på tv om du skall dammsuga här.

Intressant.
Betyder: Pratar du fortfarande?

Älskling, vi behöver inte en massa saker för att förklara vår kärlek för varandra.
Betyder: jag har glömt vår bröllopsdag igen.

Du vet hur dåligt minne jag har.
Betyder: ja komer ihåg musiken till Plutonen, adressen till den första tjejen jag kysste, och registreringsnummret på samtliga bilar jag ägt, men jag glömde bort din födelsedag.

Det där är ett jobb för en kvinna.

Betyder: Det är ett svårt, smutsigt och otacksamt jobb

Äsch, ta de lugnt, det är bara ett litet skärsår.

Betyder: Jag har skadat en enormt viktig del av min kropp, men ja blöder hellre till döds än erkänner att det gör ont.

Jag hjälper visst till i hushållet.
Betyder: Jag la en smutsig handuk i tvättkorgen ifjol.

Jag har mina skäl till varför jag gör på det här viset.

Betyder: Jag hoppas verkligen jag kommer på några skäl snart

Var är den? Jag hittar den inte! Jag har letat överallt!
Betyder: Jag sträckte ut händerna och den var inte där. Gå och hämta den åt mej är du snäll! Jag är hungrig!

Vad har jag gjort nudå?

Betyder: Vad har du kommit på mej med att göra?

Du ser jättebra ut.

Betyder: Snälla, sluta prova alla dessa kläder! Jag är hungrig!

Jag har saknat dej
.
betyder: Jag kan inte hitta mina strumpor, barnen är hungriga och vi har inget toalettpapper.

Jag är inte vilse, jag vet exakt var vi är.
Betyder: Jag är vilse. Jag har ingen aning om var vi är och ingen kommer någonsin se oss i livet igen.

Jag behöver inte läsa instruktionsboken.

Betyder: Jag behöver inte en bok för att strula till det ordentligt




Det var det, hoppas det förgyllde någons dag i alla fall!! :)

Kommentarer
Postat av: mia

hahaha allti kul me såna här listor ;p

2010-10-23 @ 13:00:55
URL: http://johannaalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0