Nice :D

Okej, 5 st har sagt att jag inte skall avsluta mitt bloggande, så jag har beslutat mig för att ha kvar bloggen :) Kan desvärre inte lova att jag uppdaterar varje dag, men skall försöka uppdatera och skriva så ofta som möjligt iaf :)

Idag har jag lärt mig att det finns feminina och maskulina djur i det tyska språket, det visste jag inte från förr ^^ Har haft två hela lektioner idag om vilka slags ord som har der,das och die som genus, det var ganska tråkigt. Men ändå lite lärorikt :D jag lärde ju mig dedär om djuren, haha :D Jag har oxå lärt mig att det inte är så himla svårt att begripa sig på danska, vi har nämligen en dansk lärare i en kurs :D Nordiskt kollekvium heter kursen och vi skall göra något slags projekt på temat norden :) Riktigt kul verkar kursen att vara och läraren verkar oxå schysst :D


Igår lärde jag mig att det inte är roligt att vara i skolan från halv 10 till 18.00 utan mat, en smörgås, en banan och ett äpple var nog för lite :( Men jag har ingen ledig tid att äta lunch på heller ^^ men vad offrar man inte för en utbildning? de fattiga barnen i afrika får ju inte ens gå i skolan XD De skulle säkert offra en dags mat för att gå i skolan..

Nåja, nu skall jag fixa ihop ett skriveri om Vasas nordiska vänorter och sen skall jag renskriva dagboken i tyska. I have a busy night ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0