Studielivet goes on :D

Idag bestod skoldagen av information om studiestöd, utlandsstudier, tritoniabyggnaden där det finns ett bibliotek, studenthälsovården samt om en kurs vi skall gå någongång (på finska). Sedan var det dags för mig att skriva biämnesprovet till tyska. Hoppas ja får ha det som biämne nu, för jag har ju bara en massa tyskakurser på min läseordning ^^ men kanske man får gå dem fast man inte har det som biämne?? Hoppas det iaf (a)

Idag har jag även besökt några loppisar här i Vasa stad. Har upptäckt att jag har 3 loppisar inom gångavstånd från min lägenhet :D Jag köpte en jättesöt anka(20cent), boken fröken smillas känsla för snö(20cent), en dassbok(50cent) och oanvänd ögonskugga 3 färger(20cent). Här är en bild på den söta ankan:



Jag fullkommligt smälte när jag såg denna gulliga anka, ja tyckte absolut att jag behövde köpa den :D ^^


När man studerar har man inte så mycket pengar, därför är det inte så stor variation i vad man lagar för mat. Exempel:

Lördag:


spagetti och köttfärssås


Söndag:


Pasta och makaroner

Måndag:


Billiga pirkkapommes och överbliven korv från igår ^^


Jaa mycket variation. Det är bara att älska studielivet ;)

Imorgon är det halarprovning och lite svenskaundervisning som står på programmet :))


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha gullig ank :D Kanske he var ti jiet mychy spagetti och liknande ti mat nu? x)

2010-09-06 @ 21:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0