Lördag 5.2

Vaknade kvart före 9 idag och kunde absolut inte somna om. Hur kan man vakna så tidigt när det är helg och man får sova så länge man vill?? kanske det beror på att jag gick till sängs så tidigt igår, men ändå, på helgen brukar jag nog sova till åtminstone 10-11, buhuu så nu har jag en massa extra tid som jag inte vet vad jag ska göra med. Visst jag skulle kunna läsa på tent, eller gå och handla någonting, men det känns inte så motiverande just nu. Och inget godis får man äta heller, ja blir tokig.

Har egentligen inget mer att säga just nu, kanske återkommer senare med ett inlägg. Men det kommer inte hända nåt intressant här idag så förvänta er inte för mycket!

Det är väl förresten runebergsdagen idag, så slänger in en bild på en runebergstårta


Min diet tillåter mig dock inte att äta runebergstårta :(

Och för er som inte vet så är alltså Johan Ludvig Runeberg finlands nationalskald. Han var en finlandssvensk författare och poet! Och för att hedra minnet av honom äter man varje år den 5.2 en runebergstårta, egentligen är dom inte så goda, men det är lite tradition, eftersom Runeberg själv åt sådana då han levde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0