Min att göra lista


Hejsan. Idag hade jag egentligen tänkt åka till simhallen/gymmet efter skolan, men mia fick förhinder så vi skall försöka sikta på imorgon istället ^^ Så vad har jag planerat in istället för det då? Jo här kommer min lista:
- Läsa igenom en norsk text inför övningsgruppen imorgon
- Läsa igenom en tysk text och försöka analysera den och se vem som beskriver en av personerna (intressant *not*)
- Läsa tidningar och hitta något som antingen gör mej glad eller arg
- Skriva ett tal enligt retorisk modell
- Läsa på Kiel, eller försöka hitta en sida där man kan översätta finska meningar till svenska (och det ska inte vara googletranslate^^ )
- Zumba i ca 50 minuter

Ja det var väl det. Bara att sätta igång nudå antar jag. Man har ju en riktigt rolig dag/kväll att se framemot *not*

Här kommer förresten lite bilder jag inte kunde ladda upp igår:





Denhär snyggingen hänger på väggen ovanför min säng (A) :D




Denhär tavlan satte pappa upp på väggen åt mig. Riktigt nice som jag köpte för 50 kronor när jag var i sverige ^^



De gulliga nyckelringarna som jag inte kunde motstå att köpa. Men de kostade ju liksom bara 70 cent styck, så de va inge mycke man gick på förlust i pengaväg ^^ Och vem kan egentligen motstå söta djur????




Det omtalade flingpaketet som folk stirrade på ^^




Och duschtvålen som jag fick till rabatterat pris :) Förmodligen för att palmolive har bytt utseende på sina flaskor, om ja inte har sett helt fel? ^^

Men nu är det dags att sätta igång med allt. och sluta sitta här och flumma, ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Azra

- Läsa på Kiel, eller försöka hitta en sida där man kan översätta finska meningar till svenska (och det ska inte vara googletranslate^^ )



Jag som tänkt föreslå just google translate! :D



Taylor Lautner <3

2011-02-08 @ 15:47:25
URL: http://azraarnautovic.blogg.se/
Postat av: Dagfinn

google translate funskar väldigt dåligt med kiel, för de är en massa språkliga termer överallt så översättningen den föreslår är inte så värst begriplig XD

2011-02-09 @ 11:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0