Kreativ dag!

Jag har egentligen inte så mycket att säga, min dag har varit ganska tråkig med en himla massa tråkiga lektioner. Men jag och sofia har livat upp den lite genom att klotta ner alla mina papper ^^ Och så hade vi en rolig konversation om könsparty. För den som inte vet så är Könsparty ett nytt svenskt ord som betyder att man samlas på ett party och gissar vilket kön barnet har som ligger i magen ^^ Det är alltså inte så spännande som man skulle tro, men jag och sofia hade en lite annan version på vad det betyder:

- Vill du komma på mitt könsparty?
- Ja! Vad ska man ha med sig?
- Man ska ha med sig sitt kön
- okej bra att veta, man glömmer så lätt sitt kön hemma.
- Jo, det gör jag varannan dag ^^
- Vad ska vi göra på könspartyt?
- Vi ska jämföra våra kön
- hmm... till vilken nytta?
- Jag vet inte, men vad skall man annars göra på ett könsparty?
- Prata om kön?
- Det kan vi ju oxå göra! Vilket kön är du?
- Jag e nästan 99% säker på att jag e av hankön!
- Wow, de är jag oxå :D
- Vi är alltså två hanar, fångade i kvinnokroppar!!
- Ja, vitsi va intressant, man kan göra en dokumentär om oss!

Och där tog den konversationen slut. Man kan väl bara säga att all svensk grammatik och morfologi har gjort oss knäppa ^^ Här kommer lite bilder från idag, och det finns väl inte så mycket att säga om dem, de talar för sig själva xD :


Vi smög iväg till Othello idag och åt varsin fastlagsbulle ^^



hmm... jaa :D








Sofia ritade ett självporträtt ^^








Jo vi är mogna :D




Jag spyr på XXX har varit sofias ordspråk idag ^^




Flitiga elever antecknar flitigt på lektionerna (a)



Dagfinn är mitt norska namn och här har sofia ritat en bild av hur jag ser ut när jag heter Dagfinn ^^




Asbjörn är sofias norska namn, och här är ett självporträtt ^^




Vi kommer hålla på med ordet könsparty ända tills de slutar vara roligt ^^ Men just nu är de himla roligt XD



ti på seks =  kl. 17:50 på norska ^^




Jag har ingen kommentar ^^

Efter att ha laddat upp alla dessa kommentarer kan man nog konstatera att jag och sofia har haft en fjortisdag, men de är mycke lättare att klara av vardagen om man får vara lite barnslig (eller mycket). Men nu ska ja kolla till tvättmaskinen, HA DE BRA!!!

HÖRS SENARE /// DAGFINN MUHAHAHAHAHAHAHAHA^^

Kommentarer
Postat av: sofia

vår vackra konst!

2011-01-25 @ 18:46:02
Postat av: Dagfinn

Det är din konst ^^ de e ju du som tecknar, jag bara skriver massa grejs :P

2011-01-26 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0