en av mina skrivna berättelser, kapitel 3!!

Här kommer kapitel 3 av min berättelse, enjoy!!

kapitel 3.

När jag vaknade på morgonen eller ska vi säga förmiddagen, den var ändå halv 12 innan jag öppnade ögonen och skådade dagens ljus. Jag mådde förvånansvärt bra. Vilket förvånade mig en smula, vanligtvis efter en kvälls/natts festande brukar jag må väldigt dåligt. Vilket ofta har fått mig att tänka på orsakerna till att folk häver i sig alkoholhaltiga drycker som att det vore saft. Vad är nyttan med alkohol egentligen? man blir bara dummare, mer osammanhängande och lössläppt. Man tror att man är bättre,snyggare och coolare än vad man egentligen är. Till på köpet tror man till och med ibland att man är odödlig.
Men idag hade jag inga sådana tankar, när man vaknar upp och mår bra, då var kvällen före bara en kul utekväll.Det är egentligen ganska skönt att slippa dagen efter ångest. Att slippa dåligt samvete för att man drack så mycket att man inte kommer ihåg vad man sysslade med. Men jag kan glatt konstatera att jag minns precis allt jag gjorde igår. Vuxenpoäng till mig eller nåt.
Efter att ha legat i sängen och funderat ett tag beslöt jag mig för att stiga upp. Jag kollade ut genom fönstret och såg att det var en strålande solig vacker dag. Så jag beslöt mig för att det skulle bli en dag på stranden. Jag tog på mig min bikini, sedan en snygg strandklänning på det. Sedan letade jag fram en handuk, solkräm, solglasögon och så klart en bra bok. Ja och förstås en vattenflaska kan man ju behöva, särskilt med tanke på att det är dagen efter. Haha. Jag stegade ut ur mitt rum och sedan ut genom dörren. Jag såg inte till mamma, lika bra det. annars skulle hon väl börja med någon utfrågning om hur de gick på festen igår och om jag hade träffat någon att umgås med. Bah, ibland blir man störd på föräldrar utläggningar och förfrågningar om en massa allt möjligt. Varför kan man aldrig få leva sitt liv som man vill utan att de ska lägga sig i allt man gör, nåja det kallas väl förälder av en viss anledning också.
Jag kom fram till stranden och till min förtjusning upptäckte jag att jag var den enda personen på stranden. Jag tog fram handduken och lagde mig ner ovanpå den. Sedan smörjde jag in min likbleka kropp med ett ton solkräm. Därefter åkte solbrillorna på och jag lade mig ner på mage för att försjunka mig i min bok. Jag hann bara ligga en halv timme på stranden innan jag hörde fotsteg, jag kollade upp och såg att det var C som hade kommit till stranden. Just det, jag hade glömt att det här var hans favoritställe.
"hej", sa han och tittade på mig. Han såg inte lika glad ut som han hade gjort dagen innan. "får jag lägga mig här brevid dig?", "klart du får", därefter tog han fram en handuk han också, och lade ner den brevid mig och min handuk. Därefter tog han av sig tröjan, usch vad snygg överkropp han hade. Det måste jag säga. Jag försökte att inte titta på honom, men min blick drogs hela tiden till hans vältränade mage. Viklket påminde mig att jag är väldigt otränad, så jag försökte dra in magen lite bara ifall han råkade titta på mig. Med ens kändes det ganska pinsamt alltihopa. Varför var han tvungen att komma hit och ligga på stranden när jag skulle göra det. Man skulle nästan kunna tro att han spionerar på mig för att få reda va ja håller på med, och därefter stalka mig. Eller så är det bara ett sammanträffande, det är ju inte heller helt omöjligt med tanke på att det här stället inte är så stort och att det inte finns så mycket att göra. Mina tankar tystnade när C började prata.
"hur tyckte du att det var på festen igår då?"
"Det var väl helt okej, vad tyckte du då?"
"Det skulle ha kunnat vara bättre", tyckte han och tittade på mig, Vad skulle det betyda? hade jag gjort något?
"jag tyckte att det var kul i alla fall". jag stirrade en stund på honom och sedan vände jag mig om och läste i min bok. jag hörde att han tänkte säga något, men han avbröt sig. Det var tyst en väldigt lång stund, jag hann läsa flera kapitel i min bok, men till sist sa han det som han säkert har funderat ett bra tag på.
"Varför satte du dig i Adams famn?"
"Bekvämare än att sitta på golvet kanske, sa jag och tittade en smula konstigt på honom.
"Men jag menar bara, att ehm.. du skulle ju ööh.. ha kunnat sitt i *host* min famn istället", sa han och såg lite generad ut. Jaha, det var det som hade besvärat honom. Tyckte han om mig? Kanske bäst att förklara sig.
"Jag satt mig i hans famn för att han erbjöd sig, du sa ju aldrig nåt så hur skulle jag veta att du ville att jag hellre,
skulle sitta i din?" jag tittade lite konstigt på honom.
"eh.. det förstås", han rodnade lite.. "men du förstår väl vad det här betyder?"
"nej det gör jag faktiskt inte"
"ehm.. nehe.. ööhm jaa.. jag tycker liksom om dig". Jag stelnade till.. varför sa han det nu? vi kände ju inte varandra direkt
"hur kan du säga att du tycker om mig när du har känt mig i endast två dagar?" Han blev ännu mer förlägen när han svarade "vi tillbringade så mycket tid tillsammans igår och jag upptäckte vilken underbar tjej du är. Du är jätte söt och snäll du har humor och du får mig att känna mig bra." Han tittade hoppfullt på mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.  Jag tyckte väl att han var snygg, men jag hade inte direkt tänkt på att han skulle ha känslor för mig? "jaha, du tänker så", sa jag i brist på annat att säga. Och då hände det. Han lutade sig närmare och kysste mig. Kyssen var helt underbar, hans läppar var så mjuka. Jag kände mig lite yr, hur kunde man kyssa en kille när man var nykter och när man bara hade känt killen i två dagar? Helt ofattbart. Vi avslutade kyssen.Jag kände mig fortfarande yr.
"Jag hoppas att du inte hade något emot det där", sa han och log mot mig.
"nejdå", försäkrade jag honom. Därefter kröp han över till min filt och lagde sig tätt intill mig och kysste mig igen. Jag blev lika hänförd den här gången också. Han kyssar var underbara och jag hade en miljon fjärilar som fladdrade i maggropen. Vi låg väldigt länge på stranden. Vi kysstes, pratade och kysstes igen. Det var helt underbart och otroligt med tanke på att vi hade känt varandra så kort tid. Vi låg på stranden så länge att jag han bli bränd, fast jag hade haft solkräm.
Till sist när klockan var tillräckligt mycket beslöt vi oss för att gå hem. C envisades med att han skulle följa mig hem. Men jag lät honom inte komma ända till gården, isåfall skulle mamma börja fråga en massa. Innan vi skildes åt bytte vi telefonnummer. Därefter gick jag in till mig och direkt upp till rummet. Jag lade mig ned på sängen och stirrade i taket, funderade över allt som hade hänt. Rätt som det var pep min telefon till, jag hade fått ett sms. Jag antog att det var av C så därför kan man säga att jag blev ganska paff när det inte var från honom. smset var i själva verket från A. Jag hade inte hans nummer, men han hade tydligen mitt. han skrev: hej Maja, jag kan inte sluta tänka på dig. Du måste komma till verkstan ikväll och träffa mig. hälsningar Adam.
Jag blev helt utom mig, vad skulle detta betyda, var han också intresserad av mig? Jag hade inget annat val än att gå tillverkstaden ikväll och se hur det riktigt stod till.

Jag messade tillbaka: hej Adam, jo jag kommer över en stund ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0