del 3 (sista delen) av a story about something

två stycken var det som ville läsa fortsättningen, så för er skull lägger jag nu ut tredje och sista delen! enjoy!


Följande dag gick Ellinor till skolan. Hon var gladare än på länge. Nog för att Magnus och hon bara var kompisar, men man kunde väl i alla fall få drömma lite? Hon kom fram till skolgården och var precis på väg in när hon hörde någon ropa hennes namn. Det var Magnus, han kom gåendes från bilparkeringen.

 

-                     Hej Ellinor, sa han och log lite

-                     Hej!

-                     Hördu, jag kom på att du glömde att ge mig ditt telefonnummer, sa han och flinade lite

-                     Haha, nu är du allt rolig, tänk så glömde jag inte, tänk så ville ja inte ge mitt nummer till främlingar? Ellinor såg lite lurisk ut ^^

-                     Främling? Jag? Nej nu skojar du nog allt med mig. Jag är väl ingen främling? Han skrattade lite

-                     Hallå vi träffades för typ 2 dagar sen eller något, vi känner inte varandra!

-                     Okej, kör till, men nog kan jag väl få ditt telefonnummer, han såg bedjande på Ellinor

-                     Jaajaa, men du får inte missbruka det, sa Ellinor och skrattade lite. Sedan fick hon hans telefon och skrev in sitt nummer. När hon hade gett tillbaka telefonen skiljdes det åt, och Magnus lovade att han skulle skicka ett sms åt henne inom en snar framtid. Såklart bara för att kolla att han hade fått rätt nummer. Dagens första lektion var Engelska.

 

Skoldagen gick ganska snabbt, men Ellinor kom hela tiden på sig själv med att sitta och drömma. Hon hörde nästan inget av vad lärarna sa på lektionerna. Hon såg att de rörde på munnarna, ord kom ut, men hennes hjärna kopplade liksom inte ihop sammanhanget. Därför var hon lättad när skoldagen äntligen var förbi, hon skulle bara gå via kopieringsmaskinen och kopiera papper inför morgondagens lektion och sedan skulle hon äntligen få gå hem.

 

När Ellinor kom fram till kopieringsmaskinen stod en flicka där redan. Flickan stod och kliade sig i huvet och det såg ut som att hon hade problem.

 

-                     Behöver du hjälp, undrade Ellinor

Flickan vände sig om och tittade lite stressat på Ellinor, och sedan sade hon:

 

-                     Ja tack, jag har stått här i säkert 15 minuter, men den här maskinen verkar ha fått något slags fel,

-                     Oj, och jag som inte är det minsta teknisk av mig, Ellinor skrattade lite

-                     Det visar någonting här på skärmen, sa flickan och pekade

-                     Hmm.. kanske är det pappret som är slut? Ellinor öppnade luckan och såg att det fanns papper i maskinen.

-                     Vad är det då för fel? Flickan suckade uppgivet

-                     Men kanske är det färgen som är slut?

-                     Jag har ingen aning, men finns det inga andra kopieringsapparater här på skolområdet?

-                     Jo det finns det faktiskt, kom så går vi och prövar lyckan med en annan.

 

De båda flickorna gick iväg och hittade en annan apparat som fungerade. Flickan presenterade sig och sa att hon hette Mona. Ellinor och Mona hade fått igång en riktigt bra konversation och de hade många lika åsikter. Eftersom båda hade slutat för dagen, bestämde de sig för att gå in till stan och sätta sig på något Café och fortsätta prata. De kom riktigt bra överens och pratade i flera timmar. Innan de skiljdes åt bytte de telefonnummer och så bestämde de att de skulle äta lunch tillsammans följande dag.  När Ellinor kom hem den kvällen var hon ganska glad, hon hade äntligen hittat en ny kompis. Alla hennes gamla kompisar hade åkt till andra ställen för att fortsätta sina studier. Hon var ensam och att välja denna stad. Ellinor höll på att borsta tänderna när hon plötsligt fick ett sms, det var från Magnus: ”Hej, jag är glad över att jag gick in i dig den där dagen, ja inte för att jag är någon slags sadist, men det var roligt att träffa en ny människa och att den nya människan visade sig vara en snäll och söt tjej är det ju heller inget fel på. Jag ser framemot att träffa dig mera, vi ses! Kram Magnus” Ellinor blev glad och började dansa omkring i lägenheten. MAGNUS tycker att jag är söt, tänkte hon. Hon gick och lade sig med ett leende på läpparna. Imorgon blir nog en bra dag, trodde hon.

 

Dagarna gick och Ellinors liv bestod av att umgås med Mona och Magnus, samt göra hundra miljoner skolarbeten och hemuppgifter. Hon kände sig lyckligare än någonsin. Hon hade fått en ny bästa vän och Magnus, ja vad skulle man säga om honom? Hon var definitivt kär i honom, men hon visste inte riktigt vad han kände för henne. Visst hade hon fått lite kärleksaktiga vibbar från honom, men man kan ju liksom inte bara fråga heller. Hon fick väl helt enkelt vänta och se vad framtiden förde med sig. Det hade börjat bli varmare nu, solen lyste längre om dagarna och snön hade börjat smälta lite. Härligt, bort med den dumma snön och kylan. Hon kände sig på otroligt bra humör när hon gick till skolan. På vägen till skolan plingade hennes telefon till, ett sms från Magnus. ”Vänta på mig utanför skolan innan skolan börjar.” Nu blev hon nyfiken, varför skulle hon träffa honom nu? Ellinors tankar gick åt alla håll medan hon stod och väntade på Magnus. Där kom han äntligen!

 

-                     Hej Ellinor, sa han och log

-                     Hej på dig du, sa hon

-                     Jag undrade bara om du ville äta middag med mig ikväll? Han såg hoppfull ut

-                     Jo, det kan jag väl. Ellinor log mot Magnus

-                     Okej, hämtar dig klockan 19 då?

-                     Det låter bra, syns då. Hon gav honom en snabb kram och sedan skiljdes de åt.

 

På lunchen satt hon och pratade sönder Mona med alla sina funderingar inför kvällens date. Mona skrattade, eftersom hon tyckte att det var roligt att se Ellinor så uppspelt inför något. Mona lovade att komma hem till Ellinor efter skolan och hjälpa henne att välja vilka kläder hon skulle ta på sig på daten.  Resten av dagen gick snabbt och innan de visste ordet av det satt de båda flickorna hemma hos Ellinor. De hade rivit ut alla kläder ur Ellinors garderob, kläderna låg utspridda på sängen, på golvet och lite överallt. De prövade olika ”outfits” och bestämde sig sist och slutligen för en svart söt klänning och ett par rosa tights till. Den här kvällen skulle bli underbar, det trodde de båda. Mona gick hem och Ellinor satt ensam och väntade på att tiden skulle gå.

När klockan var fem före sju ringde det på dörren och Ellinor hoppade nästan till, fast hon hade suttit och väntat på plinget. Hon öppnade dörren och släppte in Magnus. Han hade tagit på sig en snygg rosa skjorta och ett par tighta svarta jeans. Han är så snygg, tänkte Ellinor. Hon klädde på sig ytterkläderna och sedan gick de ut genom dörren. Magnus sa att han hade tänkt att de skulle åka till en italiensk restaurang som serverade underbart god mat. De småpratade på väg till restaurangen och Ellinor kände sig lagom nervös. Tänk om hon klottade mat på sig när hon åt? Det skulle vara oerhört pinsamt. De kom fram till restaurangen och satte sig vid ett fönsterbord. Servitören kom med menyerna och de valde Pasta Carbonara och mineralvatten att dricka. Ellinor såg sig omkring inne i restaurangen, det var verkligen fint där inne, riktigt mysigt. Levande ljus på borden, en man som spelade piano i ett hörn, fina tavlor på väggen. Allt hittills pekade på att det skulle bli en bra kväll.

 

Maten kom in till bordet och de började äta. Det kändes kanske en aning stelt mellan dem, men det berodde nog bara på att Ellinor var så nervös, i alla fall trodde hon det. När de hade ätit upp maten kom servitören till bordet och frågade om de ville ha efterrätt. De tyckte att det lät som en bra ide’ och beställde in varsin äppelpaj med vaniljglass till. När efterrätten kom åt de upp den med god aptit och sedan bad de om notan. När Ellinor skulle ta fram plånboken insisterade Magnus på att han skulle betala. Han skulle ju inte vara någon riktig gentleman om han inte betalade åt damen. Ellinor fnissade lite och lät honom betala, han insisterade ju i alla fall. De lämnade restaurangen och begav sig hem till Ellinors lägenhet, Magnus följde med ända fram till dörren och just när Ellinor tänkte säga hejdå, böjde Magnus sig fram och kysste Ellinor. Hans läppar var mjuka och Ellinor besvarade kyssen. När de hade kyssts klart såg Magnus rakt in i Ellinors ögon.

 

-          Vet du om hur vacker du är? Frågade han

-          Nej, ingen har talat om det för mig tidigare, rodnade Ellinor

-          Jasså? Men jag tycker att du är underbart vacker, han tog tag i Ellinors hand. Det är en sak jag vill fråga dig

-          Vad vill du fråga mig om? Ellinor kände sig lite nervös av någon konstig anledning

-          Jag tycker bara att vi har kommit så bra överens på sistone, och jag tycker väldigt mycket om dig Ellinor. Så jag undrar bara om du vill bli min flickvän?

-          Jag tycker om dig också, stammade Ellinor fram. Och ja, jag vill bli din flickvän.

-          Underbart! Sa Magnus och lutade sig fram och kysste Ellinor igen.

 

De stod och kysstes väldigt länge, så länge att de tappade kontrollen över hur mycket klockan var. När de väl upptäckte att de hade stått utanför Ellinors dörr väldigt länge, tyckte Magnus att det var dags att gå hem. Men han insisterade på att komma och hämta Ellinor följande dag och skjutsa henne till skolan. Om man har en flickvän, måste man ju vara snäll mot henne. De kramades och pussades en stund till och sedan skildes de åt.

 

När Magnus hade försvunnit ur hennes synfält, låste hon upp dörren och gick in. När hon kom in kände hon sig så oändligt galet lycklig att hon blev alldeles yr. Magnus, killen hon gått in i av misstag, den snygga killen, det var nu hennes pojkvän. Hon släppte ett litet glädjeskri ur sig och skyndade sig sedan att plocka upp telefonen och skicka ett sms till Mona. Hon berättade hur kvällen hade gått och att hon och Magnus nu var ett par. Hon han knappt lägga ifrån sig telefonen innan Mona ringde upp och hon var alldeles utom sig av lycka hon också. Hon menade att hon hade trott från första början att Ellinor och Magnus skulle bli ett par, eftersom de helt enkelt såg så bra ut tillsammans, och det verkade som att det fanns djupare känslor mellan dem. När Ellinor hade pratat klart med Mona gick hon fram till cd-spelaren och satte på sin favoritskiva, hon dansade till musiken och kände sig så oerhört lycklig. Hon måste nog vara den lyckligaste flickan på jorden just nu. Hon kände sig alldeles för uppspelt för att gå och lägga sig, men hon kände sig ändå tvungen att göra det. Just när hon hade lagt sig ner i sängen, pep det till i telefonen. Hon hade fått ett sms av Magnus där det stod:

 

”Hejsan Ellinor, jag hade en underbar kväll tillsammans med dig. Du är så rolig och vacker, en riktig drömtjej. Att kyssa dig var helt underbart, jag har fantiserat om att göra det väldigt länge. Det känns lite som att leva i en dröm just nu, men jag är så glad att du ville bli min flickvän. Vi ses i morgon. Puss och Kram. Magnus”

 

När Ellinor hade läst meddelandet kände hon ett glädjerus genom kroppen. Är det inte egentligen olagligt att vara såhär lycklig? Hon blundade och drömde sig bort och innan hon visste ordet av det hade hon somnat och drömde hela natten om Magnus.

 

På morgonen när hon vaknade, svävade hon runt på rosa moln och gjorde sig i ordning. När det sedan ringde på dörren och Magnus stod utanför och log mot henne. Då visste hon att hennes liv skulle ordna sig, att allt skulle bli bra. Hon skulle bli lycklig tillsammans med Magnus. De tog varandra i hand och gick ner till Magnus bil och styrde sedan bort mot skolan. De två, hon och Magnus, strålande som två solar. Tillsammans kommer de att övervinna allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0