Jag älskar att baka <3

Alltså finns det något roligare än att baka? Att följa med processen är magiskt. Tänk att man kan få riktigt goda kakor och bakverk av helt vanliga saker man hittar i skafferiet. E de inte helt amazing att ägg + mjölk + smör + mjöl + salt + lite annat blir till en smet, och sedan när man har lagt den i en form och stoppat in den i ugnen, då kan man sitta och se på hur bakverket reser sig och växer, blir större. Helt fantastiskt. Och när man verkligen lyckas med saker så känner man sig stolt, när folk tycker om det man bakat, då känns det urbra :) Min favorithemsida är nog recepten.se, där brukar jag gå in och sitta och dregla över olika recept som ser smaskiga ut ^^
Här är bilder på mina två senast skapelser:



Min chokladmarängtårta som ska avnjutas senare ikväll :)




chokladmarängtårtan från sidan :) Innuti är det grädde och skivad banan :) Den var superlätt att göra.




Marshmallows :) Tro det eller ej men det går att göra sådana själv XD Fast dom blev inte sådär jättegoda, fast det stod i receptet att man skulle låta dem ligga några timmar innan man åt dem, för att de skulle bli godare då. Så ja hoppas på det, annars har ja en hel hop oätliga marshmallows :D XD Nån som vill smaka? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0