Lite tungvrickning

Sitter i skolan nu och har håltimme. Fördriver lite tid på internet medan jag väntar på att det skall bli kortare kö till matsalen ^^ Jag tänkte att jag skulle passa på och dela med mig av dagens erfarenheter:

Skoldagen inleddes med 1½ timmes danskaundervisning, där läraren en stor del av tiden stod och räckte ut tungan åt oss i ett försök att få oss att lära oss hur man skall uttala det svåra danska D:et. Sedan fick vi öva på att uttala långa listor med danska ord. Och det är inte lätt. Bara när man tänker på att det danska G:et kan uttalas på 6(!) olika sätt, får man svindel XD R-ljudet är inte heller så himla enkelt, när man måste låta som att man fått en potatis nedtryckt i halsen XD Men denhär lektionen var nog en av de roligaste jag någonsin haft. Läraren är toppenbra, han skojar och är förstående för att vi tycker att danska är übersvårt ^^

Efter danskan hade jag lite tyska. Vi skulle diskutera en text som vi hade läst tills idag, eller egentligen var det ju en bok. Och det var nog en av de tråkigaste böckerna jag någonsin läst, eftersom huvudpersonen inte gjorde annat än drack alkohol och rökte. Han åkte på den ena festen efter den andra och träffade människor som alla i princip var alkoholister.. ûbertråkig bok. Ich empfehle den Buch NICHT!! ^^ Faserland, ifall nån undrar vad den hette XD

BY THE WAY: JAG BLEV GODKÄND I KIEL OCH FICK TILL OCH MED EN 3:A I BETYG!! DET OM NÅGOT ÄR ETT MIRAKEL. Så nu har jag fått ytterligare 5 studiepoäng, *danke* :DD


That's it for now, ha de gött alla :) Puss och kram :))

Kommentarer
Postat av: mari

Grattis! :D

2011-03-02 @ 20:19:48
URL: http://mari.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0