lite allt möjligt

Igår på kvällen var jag, mamma och syrran till ett loppis i Yttermark, där köpte följande:
.
detta megastora ljus kostade 1 euro
.
vaniljdoftande ljus, 50 cent :)
.
vanliga ljus, 1 euro styck :)
.
Fick alltså alla dessa ljus för en sammanlagd summa på 3,50 euro :) Snacka om fynd ;)
Jag älskar loppis! man kan verkligen göra stora fynd :) Jag köper alltid en massa glas och muggar där, jag är väl vad man skulle kunna kalla en samlare, jag samlar på en massa allt möjtligt. men nu börjar det bli lite fullt i mina skåp i lägenheten, så nu köper jag bara en mugg eller ett glas om de absolut inte går att stå emot att köpa ^^
.
Igår lagade jag även en enkel variant av plommonkvarg. Vispa 2 dl vispgrädde, tillsätt 1 burk kvarg och eventuellt lite socker. Häll på plommonsylt/marmelad efter eget tycke. Sockra efter eget tycke. Rör samman allt och avnjut, här är en bild;
.
Suupergott blev det :) definitivt värt att servera åt folk som tycker om plommon :)
.
Försökte också ta en bild på Zakke i går, men hon är omöjlig att få med på bild, blundar hon inte så rör hon på sig, men jag fick en nästan lyckad bild;
.
lite suddig kanske,
några inte så lyckade bilder :
.
.
see what I mean? ^^
.
kvällen avslutades i alla fall med att vi drack kaffe och åt:
mums, jättegoda:)
.
Eftersom jag är språkmänniska så hittar jag ständigt språkfel i texter som är översatta särskilt från finska till svenska, exempel;
sen när säger man ett mascara? ^^ och dessutom så borde dom ha två utskrivet med bokstäver ^^
Och nej jag är ingen sur människa som sitter och letar fel, jag bara helt enkelt lägger märke till dom.
.
Dagens fundering: Heter det flera nuggetar eller flera nuggets? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0