Tisdagsångest

Efter mina ca 2 timmars nattsömn känner jag mig ungefär som en skrothög. Inte för att jag vet exakt hur en skrothög känner sig, men man kan väl ana sig till det :P orsak till lite sömn? Kaffe. Tog en kaffe klockan 9 med min kära vän Mia, men det var nog inte så smart.. det resulterade bara i att jag inte kunde somna. Så klockan 12 på natten började jag städa. Hade massa arga känslor i kroppen så de va skönt att bara kasta en massa saker, eller rent ut sagt skit som legat å skräpat överallt. Varför samlar jag alltid på mig en massa onödiga saker? Antar att det har med min personlighet att göra.
Efter min städning fick jag skrivlust, så då tog jag fram papper och penna och började skriva en liten berättelse. Närmare 2 var jag klar, eller jag orkade inte skriva mera. Då var det 5½ timme kvar tills alarmet skulle ringa. Fick panik för jag visste ju att jag inte skulle få tillräckligt med nattsömn. Försökte somna, försökte stänga av hjärnan och flödet av tankar som absolut ville befinna sig i min hjärna. Jag vet inte exakt när jag somnade, eller om jag ens sov, men jag vaknade i alla fall klockan 6, 1½ timme före jag skulle stiga upp. Slumrade om en stund, efter att först ha legat vaken och haft det allmänt jobbigt, Gissa om jag var glad när väckarklockan ringde? nää... kände mej använd, utsliten, halvdöd. Och i det skicket skulle jag hålla en presentation om Aladdin, jeee.. PÅ vägen till skolan gick jag och Sofia och muttrade hela tiden om hur bedrövligt allting var, till på köpet var de värsta snöyran och vi vadade i snö upp till knäna, då ingen plogbil ännu hunnit ploga gånvägarna...
Nu känner jag mig på helt okej humör, men jag tror jag ska ta och koppla av med ett asvnitt desperate housewives, å sedan ta en powernap så man orkar med läxor sen ikväll.. Måste skriva en kolumn, men jag vet inte vad jag ska skriva om.. ://

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0