tvätterskan

Håller som bäst på att tvätta, en av de tråkigaste sakerna jag vet.. Och det finns en nackdel med att vara en färgglad människa, jo nämligen de går inte att sortera tvätten 100 % som den ska va :P Ja har bara två helvita plagg så när de är smutsiga blir de en maskin med två plagg i XD och sen resten av mina kläder brukar ja sortera i mörk färg/svart och ljus. Men alla mina kläder passar ju inte i dessa kategorier så ja brukar chansa lite och sen hoppas ja att mina ljusa kläder inte blir missfärgade. '
Och sen har vi ju dom jävla underkläderna, hatar strumpor särskilt mycket, för först ska man stå och hänga upp alla och sen när de torkat så ska man para ihop dom jävlarna. Nog för att man lätt ser vilka strumpor som hör ihop när jag har en massa färggranna, men det är ändå jobbigt XD
Och bara för att klaga lite mera så suger tvättmaskinen rejält, det tar typ 40 minuter max innan en tvätt blir klar, vilken är alldeles för lite, men tyvärr är ja så oteknisk att ja inte orkar förstå hur man ställer in andra program på den. Jag bara slänger in tvätten och lite tvättmedel, sen trycker ja på 40 eller 60 och så tvättar den.. ^^ Så ibland blir de att köra tvätten flera gånger om den inte blir ren ^^
Ja och sen kan ja ju oxå berätta att ja inte tvättar så ofta, kanske 1 gång i månaden max ^^ Man har tydligen mycke kläder och underkläder när man inte behöver tvätta så ofta ^^
.
Nej nu ska ja gå och se om tvättmaskinen e klar och sen sätta i mera tvätt, see ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0