When we have everything we still have nothing

Här kommer en lagom deprimerande dikt jag skrivit:
.
En känsla
Sömnlösa nätter
ångest
Hur kunde det bli såhär?
Kärlek suger
Mitt hjärta blöder
För varje hjärtslag pumpas blodet ur min kropp och
lämnar kvar min bleka livlösa själ
Var är glödjen?
Var är hoppet?
Tårar som rinner
En känsla av hopplöshet
En känsla av ensamhet
Natten är kall och vårdslös
Livet är grymt
Ångesten trappas upp
Hatkänslorna växer
Sårande ord
Sårande tystnad
svek!
kärlek suger!
Livet är värdelöst
Idioti!
jag blev lurad
tro aldrig på något!
Mörkret vinner
Mitt hjärte fortsätter slå hopplösa slag
obetydligheten finns där
Jag vet inget längre
Ångest!
tårar
Hopplöshet
värdelöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0