Helgen som varit(kryssning) :)

För de som inte vet så spenderade jag min helg på en kryssning. Vi åkte ungefär halv 4 från Närpes och styrde kosan mot Åbo. Silja Europa skulle avgå ca 20:15. Den var lite försenad, men vi kom i alla fall på båten. När vi hade förundrats över att ha fått en hytt så långt ner på båten och efter att ha dumpat våra väskor i hytten gick vi för att äta en utsökt buffe. Det fanns tex-mex mat, sushi, en massa fisk, varmrätter, antipasto, salladsbar och så klart efterrätt + vin och öl till matet. Behöver jag säga mer? Vi åt tills det kändes som att vi skulle explodera XD Sedan rullade vi ut från restaurangen och vidare till tax-freen där vi köpte lite cider att förfesta med i hytten (fast det är förbjudet att dricka alkohol i hytten, ooooops!!^^)
Sedan blev det att fixa sig i ordning, sofia lockade mitt hår så det såg riktigt festligt ut. Men vi tog faktiskt inga bilder haha ^^ Sen blev det att gå till disco och umgås me finnarna XD
Tillbaka i hytten var vi ca 6.00 på morgonen, då blev det att klättra upp i sängen och sova. Men det blev inte många timmars sömn, ca halv 1 började vi känna oss mogna att gå och äta lite frukost. Med gårdagens lockiga hår som nu liknade ett fågelbo,ringar under ögonen och lite fräscht smink påkladdat på det gamla begav vi oss till cafeterian och åt chickenwraps och drack MER-tripp<3 Lööv it. Sen gick vi till tax-freen och köpte chips, läsk och lite mera läsk. Därefter gick vi till hytten och slöade ett tag, låg på våra sängar och stoppade i oss onyttigheter och kände oss allmänt använda. Efter att ha nojjat färdigt tog vi oss en tur till shoppen och tittade på alla vackra saker, vi dreglade över lite guessväskor, som vi inte har råd att köpa och sen fingrade vi på lite smycken som vi inte heller hade råd att köpa XD Det slutade med att jag i alla fall köpte två kramisar, alltså salt och peppar spöken som kramas:
.
.
och slutligen en bild på hela min samling av kramisar - dessa två par som inte rymdes på samma ställe ^^
.
Jag har sammanlagt 18 stycken, de är ju så söööta :)))
.
Ja men i alla fall kom vi av båten ca klockan halv 8 och då begav vi oss hemåt, med en kort energipåfyllningsrast i björneborg
.
Nu ska jag gå och handla, är sugen på att baka muffins idag :D
Ha de bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0